Hei,

Vi har rare vegger hjemme som gir meg masse problemer hver gang man skal feste noe i veggen.

Veggene består av 50 år gammelt puss som nå har blitt fullstendig porøst, omtrent 2-3 cm inn finnes det deretter sementblokkene som gir et bra materiale å bore (plugge) i. Når man borer, faller pussen ut av hullet og gir en inngang som blir mye større enn pluggen, det er nesten nok å se på det så faller pussen av. Dette gjør at pluggen kan "vugges" på, det er kanskje ikke noe problem for holdfastheten siden jeg setter pluggen dypt nok til å sitte bra i betongen, MEN det føles ikke så bra.

Jeg fikk låne litt Ardex 828 å sette i hullene og det fungerte bra, MEN det var litt vanskelig å påføre i et langt smalt hull.

SPØRSMÅL: Finnes det noe lignende som 828-en eller noen filler som man kan påføre med sprøytepistol eller lignende. Dvs noe som er enkelt å påføre i hull, tørker raskt og gir et fullstendig stivt materiale (gjerne tørker til hvit farge)?

Eller så kanskje man skal gjøre på en helt annen måte?

/ola

Ankermasse føles som veldig overkill for å fylle ut et hull mot dårlig puss...

Skal bygge en kjøkkenvegg og var inne på krauta, de "lurte" :D dit meg til å kjøpe noe å sprute inn i puss hvis det er dårlig sa de, Fisher er merket.

Er det virkelig noe å ha?
Vet knapt om det er puss eller betongvegg bak.

Takknemlig for svar

Hva jeg først og fremst er ute etter, er noe som er smidig å bruke og som selvsagt gjør en god jobb. Om det så er litt "for" bra, spiller ingen rolle heller enn motsatt.

Så på ankermassen at den virket praktisk å påføre med munnstykke. Hvordan er den i strukturen? Må man sparkle over den etterpå, eller holder det å slipe og eventuelt male? Jeg antar at den er ok å bruke innendørs også?

Takk, ola

AXS
Sørg for å bore med bedre bor slik at det ikke blir et så stort hull. Tape kan hjelpe.

Bor dypt og fyll med montasjelim med patronsprøyte eller hva du har hjemme (Hvis du ikke skal ha stor vekt på spiller det ikke så stor rolle). Sett i plugg som passer for dybden. Skru i skrue.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.