Skal trekke nye kald- og varmtvannsrør og lurer på om man kan bore hull i gulvbjelkene for å trekke rør gjennom "wirsbo rør i rør". Totalt er det 10 rør som skal trekkes.
Vi har torpargrunn.
Om det går, er det da noe man skal tenke på?

Boreen
 
Hvor skal du handle rørene?
De kan sikkert fikse katalogen for deg.
Der finnes monterings-eksempler med bilder så det bør ikke bli noen problemer for deg.
 
Spørsmålet er om man svekker bjelkene for mye ved å bore hull gjennom den "10 st 30 hull"?
 
Det er ikke selvsagt OK.

Har ikke noe bra forslag på hvordan du skal kunne få det kontrollert. Ansette en bygningsingeniør bør jo funke. Men det er kanskje i enkleste laget for en sånn.
 
Slik gjør man:

pict539.jpg

Bor midt i bjelken.

Om det er så mange rør antar jeg at det er 15-slangen du legger - da holder det vel med 25mm hull har jeg for meg.
 
Takk!

Jan
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.