Hei på dere!
Jeg skal snart begynne med å senke mitt innertak i min leilighet for å kunne sette inn downlights, men både tak og vegg i denne leiligheten er av veldig hard betong, så når jeg borer kommer jeg ikke mange mm inn før det nesten stopper helt. Så jeg tenkte høre om det finnes noen som kan anbefale en slagborr eller lignende som fungerer bra å bore med i hardbetong, det blir så mye enklere da, den får gjerne være rimelig i pris også om det nå finnes en slik. Takk på forhånd

Henke,
 
Gå og leie en riktig slaghammere så skal du se at det går bedre enn med en slagboremaskin.
 
Jeg pleier å bruke en hammerbor (bormaskin). Det klarer til og med den sterkeste betong og til og med granitt så det kan jeg varmt anbefale.
 
Snuttjulle skrev:
Gå og lei en ekte slaghammare så skal du se at det går bedre enn med en slagborr.
Jeg tror at vi mener en ekte Borrhammare her!

Ikke engang en slik kan dog klare eventuelle armeringsjern ;)
 
OKi borhammer kanskje de heter. ;)
Og har man uflaks så er det armert for tilfluktsrom og da er det tett med jern.
 
Eller kjøp en billig Borrhammare) på biltema, Jula eller CO.

Koster omtrent som en dags leie av en "proffsmaskin". Og bør funke for det du skal gjøre.
 
Nok for at de er billige men under 100:- koster de ikke ;D og det leide jeg en Hilti for over en helg i sommer. Jeg lover at Hiltin biter bedre og med riktig borstål (dvs svindyre) så gir seg også de fleste armeringsjern rett raskt. Dog skal man ikke bore på/gjennom armeringsjernene da det kan svekke konstruksjonen
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.