Ok, men hvilken diameter på bor skal jeg bore med og hvilke stolpesko skal jeg bruke?
 
tommib
Du skal bruke en bor som passer stolpeskoene du skal ha. De har vel ofte 12 mm jern i bunnen? For plintjern må du gå opp litt i størrelse.

Hva du egentlig spør om er altså hvordan du skal forankre rekkverket ditt? Da trengs mer informasjon om hvordan rekkverket skal se ut.
 
Hei.
Det er som sagt før vinglete jørn, med det sagt er de ikke dårlige. Jeg pleier å ta det grovere jernet med 18mm pinne tror jeg.
Så borer jeg så de kommer så nærme som mulig med innfestingen mot berget.
Nå gjetter jeg at du skal bygge terrasse, da lar man pilarer fortsette opp gjennom terrassen så det blir stolper til rekkverket.
Forklar gjerne hva du skal gjøre så kan vi hjelpe til bedre.
/Workingclasshero

Nå så jeg at du skal lage et rekkverk, da må du stagge det og kanskje bruke tidligere foreslåtte jern.
Lykke til.
 
Det skal bli et kort rekkverk på kanskje to meter opp for en trapp.
Hvilke sko og stolpesko skal man ta?
Steintrapp med grønne planter som klatrer oppover, omgitt av busker og trær, under klar blå himmel.
 
tommib
Om det bare er et rett rekkverk så ville jeg anbefale sokkeljern, to per stolpe. Med bjelkesko i rett linje uten noen skråstrevere er det risiko for at det blir vinglete.
 
Link gjerne til hvilke sko
 
Hva sier dere?
 
R Rolle85 skrev:
Hva sier dere?
Tenk på om du ikke kan bruke stolpestøttene som selges i formshoppen. Det er riktignok bare 6mm varmgalvanisert gods, men du burde kunne ha et par stykker festet i fjellet for hver stolpe.
 
Skal man helle noe som stivner i hvert hull også?
 
Sist jeg gjorde dette, slo jeg ned stolpesko med 16mm jern i 16mm hull. Baksiden på en skiftenøkkel for å hindre at stolpeskoen vred seg, og jeg brukte slegge for å slå dem ned. Litt for mye jobb kanskje, men jeg orket ikke dra til butikken for å kjøpe festemasse, det ville tatt en drøy time...
 
Trenger man noe som stivner og fikserer metallstaven i fjellet, kan man velge mellom ulike dyre tokomponents festemasser eller ekspanderbetong som blir mye billigere om man skal støpe mange hull.
 
Ok ths
 
Nå er det bare to beslag som nå er boret og banket inn. Men får vel teste med ankermasse?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.