2.552 lest ·
27 svar
3k lest
27 svar
Bore i berg for rekkverk
Du skal bruke en bor som passer stolpeskoene du skal ha. De har vel ofte 12 mm jern i bunnen? For plintjern må du gå opp litt i størrelse.
Hva du egentlig spør om er altså hvordan du skal forankre rekkverket ditt? Da trengs mer informasjon om hvordan rekkverket skal se ut.
Hva du egentlig spør om er altså hvordan du skal forankre rekkverket ditt? Da trengs mer informasjon om hvordan rekkverket skal se ut.
Medlem
· Stockholm
· 4 633 innlegg
Hei.
Det er som sagt før vinglete jørn, med det sagt er de ikke dårlige. Jeg pleier å ta det grovere jernet med 18mm pinne tror jeg.
Så borer jeg så de kommer så nærme som mulig med innfestingen mot berget.
Nå gjetter jeg at du skal bygge terrasse, da lar man pilarer fortsette opp gjennom terrassen så det blir stolper til rekkverket.
Forklar gjerne hva du skal gjøre så kan vi hjelpe til bedre.
/Workingclasshero
Nå så jeg at du skal lage et rekkverk, da må du stagge det og kanskje bruke tidligere foreslåtte jern.
Lykke til.
Det er som sagt før vinglete jørn, med det sagt er de ikke dårlige. Jeg pleier å ta det grovere jernet med 18mm pinne tror jeg.
Så borer jeg så de kommer så nærme som mulig med innfestingen mot berget.
Nå gjetter jeg at du skal bygge terrasse, da lar man pilarer fortsette opp gjennom terrassen så det blir stolper til rekkverket.
Forklar gjerne hva du skal gjøre så kan vi hjelpe til bedre.
/Workingclasshero
Nå så jeg at du skal lage et rekkverk, da må du stagge det og kanskje bruke tidligere foreslåtte jern.
Lykke til.
Sist jeg gjorde dette, slo jeg ned stolpesko med 16mm jern i 16mm hull. Baksiden på en skiftenøkkel for å hindre at stolpeskoen vred seg, og jeg brukte slegge for å slå dem ned. Litt for mye jobb kanskje, men jeg orket ikke dra til butikken for å kjøpe festemasse, det ville tatt en drøy time...
Klikk her for å svare

