Hei!
Mitt første innlegg
Jeg har lyst og behov for å bore et 50mm hull gjennom en stender som er 2"4 og er bærende. Innser at det kanskje ikke er det klokeste (?). Er det mulig å montere ytterligere 2 stendere på hver sin side for å øke "bæringen"? Jeg har i så fall mulighet til det.
Årsaken til det store hullet er installasjon av sentralstøvsuger.
Vedlegger bilder, her vises andre installasjoner som jeg skal flytte på eller rive (så det problemet spør jeg ikke om). Rød sirkel typ der jeg tenkte å bore, men litt høyere opp kanskje. Grønne streker symboliserer ytterligere stendere som jeg kan montere. Disse må selvsagt også bores gjennom.
Takknemlig for svar.
Mvh Tommy
 
  • To trestendere med rødt merke for borested, grønne streker viser mulige ekstra stendere, omgitt av sagspon og verktøy.
  • Bilde av en bjelke med rød sirkel der et hull er planlagt, og grønne streker som viser hvor ekstra bjelker kan monteres for styrking.
Rickard.
Borer du i midten er det ingen fare. Ingenting vil rase fordi du borer gjennom en regel.
 
  • Liker
Tommy_78
  • Laddar…
Rickard.
Setter du opp en regel til så har du nok bygget bort det meste av svekkelsen du får. Den lille ekstra jobben er det nok verdt likevel.
 
  • Liker
Jörgen Thorsell1
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Stiller du en regel til der, så har du nok bygd bort det meste av svekkelsen du får. Den lille ekstrajobben er nok verdt det uansett.
Kanon! Takk for raskt svar!
Mvh Tommy
 
Tenk på å ikke bygge inn de rørskjøtene som vises på bilde 2. Og velkommen til forumet!
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Tenk på at ikke bygg inn de rørskjøtene som vises på bilde 2. Og velkommen til forumet!
Takk takk
Nei da. Det er gamle høyttalerkabler som skal bort
 
T Tommy_78 skrev:
Takk takk
Nei da. Det er gamle høyttalerkabler som skal bort
Aha, du mener vannrørene? Disse skal på sikt også bort
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.