Jeg skal bore et 28mm hull i kjøkkenvasken for å sette inn en oppvaskmiddelspumpe. Hva borer man med for å få et 28mm hull i stålet?
 
  • Liker
Warleod
  • Laddar…
Aha thx! ☺️
 
Om man ikke har en hullpuns så tegner man hullet på platen med en riss, eller på maskeringstape og borer mange små hull innenfor ringen til man er rundt. Bruk kjørner og mothold, ellers kan hullene havne feil. Fil deretter ut til streken med en rundfil. Mye mer slitsomt, men det går.
 
Bestilte en hullpunch :)
 
R Rolle85 skrev:
Bestilte en holepunch :)
Var det vanskelig? Jeg skal kjøpe en 1-meters heldekkende oppvaskbenk og ingen av de som passer ser ut til å ha hull for blandebatteri. Som jeg forstår det så skal man først bore et 10 mm hull. Jeg synes det virker skummelt å lage hullet selv.
 
Hullsag funker jo også, om man har en med bra kvalitet og sager i riktig hastighet med litt kjøling. Det skal dog ikke bli for varmt så platen tar skade.
 
  • Liker
vickan11
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.