Vi har kjøpt et hus fra -65. Innerveggene i trappen til overetasjen er noe utrolig bølgete. Hva kan det komme av og går det an å rette opp uten å rive? Trolig 3tex eller masonite. Tenker at det ikke er helt ukomplisert siden det er nettopp i trappen. Vil ikke begynne å rive og så ha en trapp som faller :)

• Innvendig trappevegg med bølgete overflate, trolig dekket av 3tex eller masonitt, ved siden av tretrapp i et hus fra 1965.
  • Vegg i trapp med bølgete mønster og ujevnheter, sett fra siden, med lys fra oven.
E Engfield skrev:
Vi har kjøpt et hus fra -65. Innveggene i trappen til overetasjen er noe utrolig bølget. Hva kan det komme av og går det an å rette det uten å rive? Trolig 3tex eller masonitt. Tenker at det ikke er helt ukomplisert siden det er nettopp i trappen. Vil ikke begynne å rive og så ha en trapp som faller :)
Er bulene harde eller svikter de?

Hva er det på den andre siden av veggen?

T Tompafix skrev:
Er bulene harde eller svikter de?
De svikter ganske lett noen steder, andre steder må man ta i skikkelig, men det finnes litt svikterom likevel vil jeg si ...

raveper raveper skrev:
Hva er det på den andre siden av veggen?
Den som bildet viser har soverom på den andre siden… motsatt side gang… Ingen rør som går i de veggene iallfall..

Plankvegger med masonitt på, om jeg skulle gjette. Tretex buler ikke på den måten.

• Liker
tergo
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Plankvegger med masonitt på, om jeg skulle gjette. Tretex bukter ikke på det viset.
Okei! Bør jeg rive ned masonitten? :)

Hvis du er sikker på at det ikke går strøm eller rør i veggen kan du jo prøve å skru i noen skruer og se om bulene blir bra. Ellers er det nok bare å rive for å få det slett.

E Engfield skrev:
Okei! Bør jeg rive ned masoniten? :)
Er jo bare å teste et sted og sjekke så det er masonit. Er det tilfellet så riv bort den og skru på renoveringsgips. Eller gjør ingenting og konstater at det hører til husets sjarm. Men det ser ut til å være skikkelige bulker.

Jeg har likt i et rekkehus fra 87, gjør nok ikke noe med det.

GoC GoC skrev:
Er jo bare å teste et sted og sjekke at det er masonitt. Er det tilfelle, så fjern det og skru på renoveringsgips. Eller gjør ingenting og konstater at det hører til husets sjarm. Men det ser ut til å være skikkelige bulker.
Jeg tror jeg kommer til å ha vanskelig for å finne ro med hvordan veggene ser ut. Men jeg får se litt hvordan det ser ut der under, takk for tips!

T Tompafix skrev:
Om du er sikker på at det ikke går strøm eller rør i veggen kan du jo prøve å skru i noen skruer og se om utbulingene blir bra. Ellers er det nok bare å rive for å få det jevnt.
Ja, det er jeg! Begynner med noen skruer da og ser hva som skjer, takk for tipset!

Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Jeg har likt i et rekkehus fra 87, gjør nok ikke noe med det.
Dessverre plager det meg for mye, så jeg må nok undersøke hvor besværlig det er å utbedre det iaf ☺️

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.