Har en terrasse i etasje 2 og tenker å bygge et bod under. Har derfor to spørsmål:

1. Ønsker å regnbeskytte gulvet slik at det ikke regner inn i fremtidig bod, hvordan gjør jeg dette? Terrassen er allerede bygget, og det er ikke et alternativ å bryte opp terrassegulvet.

2. Har et eksisterende gulv av belegningsstein der boden skal bygges, og vil ha dette som gulv i boden. Hvordan bygger jeg veggen? Kommer til å bygge veggen på eksisterende stolper. Problemet er hvordan jeg gjør mellom vegg og belegningsstein...

1) Du kan jo sette et enkelt tak av bølgeblikk med avrenning og takrenne under terrassen i taket på boden, men det peneste ville vel være å takke terrassen slik at nesten ingenting regner inn på terrassen. Da burde det holde å skru opp noen fiberboardskiver eller lignende i taket på boden.

2) Du kan vel legge inn en luftspalte på 5 cm til marksteinen, men mure opp en terskel innenfor på 10 cm. Da burde du få en grei luftsirkulasjon uten at det renner inn vann i boden. Bruk helst liggende panel siden den nederste vil ha kortere levetid enn de øvrige.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.