Hei

800mm høres ganske mye ut, finnes sikkert noen som kan regne på nedbøyingen. Ikke jeg da.
Jeg hadde lagt en rad med betongplater over servisleiden.
(eller det hadde jeg ikke gjort eller bygget trebord som dekker den om jeg skulle måtte komme til den. Kjedelig å rive trebordet også. Tenk over om du må ha trebord der)

• Liker
JF.
  • Laddar…
Må du ha plinter da? Rent lekmannamessig høres alt veldig grovt og overdrevet ut. Jeg har et omtrent like stort stykke, og det ligger på plater og er laget i ganske spinkelt virke hvis man sammenligner med normer. Bare billig tynn terrassebord også. Jeg opplever ingen problemer med den. Hva gjør det om det svikter noen millimeter typ?

• Liker
JF.
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Må du ha pilar da? Rent lekmannamessig høres alt veldig grovt og overdimensjonert ut. Jeg har et omtrent like stort stykke, og det ligger på plater og er laget i ganske svakt tre sammenlignet med normer. bare billig tynn terrassebord også. Jeg opplever ingen problemer med den. Hva gjør det om det svikter noen millimeter typ?
Hadde gjerne sluppet pilar, men bakken er i forskjellige nivåer, derav pilarene. Har laget en enkel liten skisse fra siden.

• Enkel skisse av prosjekt med plinter på papir med linjer, viser ulike nivåer i terrenget.
Skruede stolper på vel valgte steder og så plater i bunnen bør vel fungere? Da har man jo noe å skru i om man vil panelkle under også.....

• Liker
JF.
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Skruvde stolper på vel valgte steder og så plater i bunnen vil vel fungere? Da har man jo noe å skru i om man vil kle med bord under også.....
Betongplater lengst til venstre med støtter tror jeg også blir bra. Er iallfall den enkleste måten.

Min terrasse er en kombinasjon av søyler og plater

• Liker
JF.
  • Laddar…
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Min terrasse er en kombinasjon av pilarer og fliser
Fornøyd med resultatet?

MultiMan
Jeg har ekstremt telehiv og bevegelser i bakken, så den dagen jeg bygger terrasse må enten hele den siden av tomten bytte material på, eller så er det kun dype søyler som gjelder, ellers ville terrassen blitt ødelagt av bevegelsene i bakken.

Sjekk altså dette før du bestemmer hvilken måte du skal bruke.

• Liker
JF.
  • Laddar…
J JF. skrev:
Fornøyd med resultatet?
Absolutt, mot huset sitter den mot grunnen. Ytterst med søyle og i midten på plater.

Man orker jo ikke å grave hvor mye som helst :D

• Liker
kimtommy og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.