For noen år siden vasket jeg hagehellene mine ute med et bra middel, ikke bare ble de rene, men de ble også bleket fint. (Ganske sterkt middel ja).

Nå husker jeg ikke hva middelet het og holder på å google meg i hjel etter det. Noen som vet noe lignende?

Klorin bruker jeg!
(Etter høytrykksspyling)

Ikke sannsynlig at de ble bleket. De ble nok like rene og lyse som da de var nye. Trolig noe lutbasert (høyt pH) som renser alt ordentlig.

• Liker
blob
  • Laddar…
Dør ikke alle blomster og trær rundt omkring når man bruker klorin?

blob skrev:
Dør ikke alle blomster og trær rundt om når man bruker klorin?
Var det ikke hageplater TS skulle bleke?

Ja?

blob skrev:
Jo?
Mitt tips til deg var å bruke klorløsningen på platene, ikke på blomster og trær.
Men du har rett, man bør forklare grundig. :)

Det bør være vindstille, med avfettingssprøyte eller lignende, 1/10 klor, resten vann
pass på vegetasjonen med omegn, bruk vernebriller og åndedrettsmaske som tåler organiske damper. Man må absolutt ikke drikke klorløsningen, hvis du ufrivillig tar en slurk ring straks 112 og henvis til denne teksten.
;)

Sist redigert:
:)

når jeg skyller bort løsningen, vil den sannsynligvis ta veien forbi et bed med blomster på en eller annen måte. Eller skal jeg la den sitte igjen og selvtørke bort?

blob skrev:
:)

når jeg skyller bort løsningen lærer den ta veien forbi en rabatt med blomster på et eller annet vis. Eller skal jeg la den sitte igjen og selvtørke bort?
Jeg tullet med deg, du har rett det er kanskje ikke så lurt med klorin.
Men om du er forsiktig kanskje det funker om du ikke flommer med løsningen?
Og, som du skriver, så skal det selvtørke.

Sist redigert:
Du hadde rett Johan Gunverth. Høytrykksvaskeren fjernet belegget, og de ble lyse og fine igjen - helt uten middel :)

M
Klor brytes ned ganske fort, og hvis du fortynner det rikelig ved å skylle av blir det ikke så miljøfarlig likevel...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.