Jeg er oppvokst i et rekkehusområde bygd av radonholdig blåbetong. Min egen analyse etter å ha fulgt området i 40 år (min mor er en ekte sladrekjerring) er at faktisk en og annen har dødd av lungekreft i området. Alle har vært røykere.

Som barn pleide vi å bryte bort biter av grunnmuren og tegne paradis på gaten. Det var ingen barn som døde av kreft. På 40 år.
 
tommib
Radon + Røyking (innendørs) er jo selvfølgelig en ekstremt dårlig kombinasjon. Øker risikoen for lungekreft ca 50x mot normalt. Radon i seg selv øker risikoen (ved de angitte nivåene og om jeg husker rett) ca 1,5x.
Also, rita på gaten med lettbetong var hvordan moro som helst.
 
 
  • Liker
tommib
  • Laddar…
S
tilbake til ts spørsmål!! ;)
 
tommib
Hvor kommer diagrammet fra? Jeg har sett et annet tidligere....
 
tommib skrev:
Hvor kommer diagrammet fra? Jeg har sett et annet tidligere....
Fra strålevernmyndigheten...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.