13.351 lest ·
20 svar
13k lest
20 svar
Blåbetong eller ikke?
Jeg er oppvokst i et rekkehusområde bygd av radonholdig blåbetong. Min egen analyse etter å ha fulgt området i 40 år (min mor er en ekte sladrekjerring) er at faktisk en og annen har dødd av lungekreft i området. Alle har vært røykere.
Som barn pleide vi å bryte bort biter av grunnmuren og tegne paradis på gaten. Det var ingen barn som døde av kreft. På 40 år.
Som barn pleide vi å bryte bort biter av grunnmuren og tegne paradis på gaten. Det var ingen barn som døde av kreft. På 40 år.
Radon + Røyking (innendørs) er jo selvfølgelig en ekstremt dårlig kombinasjon. Øker risikoen for lungekreft ca 50x mot normalt. Radon i seg selv øker risikoen (ved de angitte nivåene og om jeg husker rett) ca 1,5x.
Also, rita på gaten med lettbetong var hvordan moro som helst.
Also, rita på gaten med lettbetong var hvordan moro som helst.
Klikk her for å svare
