J
F fribygg skrev:
Da tror jeg at du har en dykkertpistol.

I en spikerpistol kan du normalt ha 50-90mm lang spiker, og tretommers holder jo utmerket til entoms virke, jeg har aldri sett råspont grovere enn 23mm.
Du har nok rett. Det er nok dykkert bare. Funker bra til f.eks. perlestaffpanel.

Nå. Det er en veldig liten bod. Så det skal nok gå manuelt også.

Jeg er i rivefasen, er et stykke igjen til gjenoppbygging. Ikke et heltidsprosjekt. Men må bli ferdig om et par uker så jeg kan få inn ting som står midlertidig plassert nå...

J JohanLun skrev:
Det er mest at det ville fungere utmerket med andresortering men det ser ikke ut til å finnes.

Det er irriterende at det som for et par år siden kostet en femhundring nå koster 1500.
Alle bauhaus selger ut andresortering av virke. Byggmax har jeg ikke sett om det bare er enkelte eller om alle som gjør det. Enkelte andre steder har også andresortering til salgs, men de jeg kjenner til selger det bare til bedriftskunder.

Derimot må man kanskje spørre etter det og/eller holde seg fremme/ha flaks når det finnes.

• Liker
JohanLun
  • Laddar…
J
OK, bra, da vet jeg at råspont fungerer bra som gulv! Topp for gode svar alle sammen!

Neste spørsmål, skal man slå dem sammen helt, når det er et uthus som står kaldt... Tenker at om jeg setter det nå så burde det krympe om vinteren men ikke svelle så mye mer enn nå?

Får sjekke om det finnes noe andresortering når jeg er der, ellers er det ikke store mengder og det var billigere enn jeg trodde. Fikk for meg at det kostet opp mot 200-250kr/kvm...

J JohanLun skrev:
Får sjekke om det finnes noe andresortering når jeg er der, ellers er det ingen store mengder og det var billigere enn jeg trodde. Fikk for meg det kostet opp mot 200-250kr/kvm...
Den du selv lenket til var vel 95 mm bred og kostet under tier'n per meter, dvs under 110 kr/kvm, omtrent samme pris som tynn OSB

J JohanLun skrev:
Neste spørsmål, skal man slå dem sammen helt, når det er et uthus som står kaldt... Tenker at om jeg setter det nå så burde det krympe om vinteren men ikke svelle så mye mer enn nå?
Slå dem sammen og skru i fjæren, det kommer til å krympe. Sånne små boder/uthus er det bare å kjøre på.👍 Vårt minste er vel 7 kvm og 20 år.
Ser ut sånn her i dag, også det skrudd i fjær, skittent blir det men holder.
Gulv laget av treplanker med synlige kvister og noen skader, viser slitasje over tid i et uthus eller bod.

Sist redigert:
  • Liker
JohanLun
  • Laddar…
Jeg kjøper det som finnes i byggevarehandel, viktigere å finne riktige lengder med minimalt svinn enn noen "krone mer eller mindre". Har lagt alle bodene/bodene med full lengde, ingen skjøter. Blir jo litt overheng med full lengde, men skal man ha litt takpapp eller betongplater blir de fin motvekt, men ingen overvekt.
En tilhenger med lange treplanker, koblet til en bil, står parkert på en grønn plen omgitt av trær.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.