Hei,

Vi har fuktproblemer og skal bytte sviller og ventilere platen, MEN hvordan kommer vi til under det nyrenoverte badet er spørsmålet!

Vi kommer til vegger og sviller rundt badet, dvs. fra motsatt side av badet, men vi kommer ikke til UNDER badet. (vi vil unngå dette da det er nyrenoverte)

Konstruksjonen (generelt beskrevet) av badet er følgende, nedenfra:
Betongplate --> Bjelkelag 120mm høye med ca 1cm avstand til platen under --> Sponplater
(bjelkelagene hviler altså på svillene).

- Er det noen som vet om man kan ventilere platen under dette badet og løse det utenfra badet? for eksempel komme til fra sidene når man likevel bytter svillene på sidene?

Blir det ikke veldig vanskelig å ventilere en plate som man ikke kommer til fra midten av selve rommet?

*Firmaer, løsninger verdsettes. Jeg har bare sett på Nivell hittil, og det virker etter min amatørmessige oppfatning vanskelig å legge inn deres system fra utsiden av et rom for å ventilere det rommets plate. Dette baserer jeg kun på å ha sett deres monteringsfilm som finnes her: https://monteringsanvisning.nivellsystem.se/ventilerade-golv/

Forsøkt lage en bilde i paint :)

Diagram av badegulvsett med sidovisning av betongplaten, bjelkelag og syll, samt toppvisning av samme elementer i grønn, oransje og grå farge.

Hvem renoverte badet? Hvordan vet dere at noe under der må byttes?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.