Første innlegg på forumet handler om en betongtrapp jeg har i mitt lille torp. Betongkeps og betongtrapp to ubehagelig harde ting.
Til saken som dere ser på bildene skal hele verandataket bort og byttes og betongtrappen skal forlenges 1,4m til høyre.
Mine spørsmål blir altså hvordan jeg skal gå frem. Det skal sies at jeg er en rookie på området. Men jeg har støpt et brønnlokk en gang i tiden.

Størrelsen på forlengelsen er 1,4x1,1x0,65. Det er bare den øverste delen av verandaen jeg skal forlenge og ingen trappetrinn.
Jeg hadde tenkt å bruke betong. Det blir en drøy kubikk. Først skal jeg vel fjerne det øverste jordlaget på plenen har jeg forstått og fylle ut med singel. Kan jeg så fylle ut med steinblokker så jeg ikke trenger så mye betong? Skal tross alt håndblande betongen.

Kan jeg bruke grovbetong først og deretter det øverste laget med litt finere betong så det blir litt behageligere å gå på?

Jeg har laget en treform som går i ytterkant og på siden men så tenkte jeg at betongen skal ligge mot den gamle verandagrunnen og mot husgrunnen. Kommer det bli gliper eller så når man legger mot eksisterende betong?

Skal jo som sagt ha nye stolper til taket. Trenger jeg å sette noen "plintjern" (usikker på fagordet her) i betongen når jeg støper eller kan jeg bore dem senere eller?

Mange spørsmål ble det men takk på forhånd alle betongproffer.

marcus

• En veranda med et rødt hus i bakgrunnen. To voksne står på en betongtrapp, en person justerer klærne. En baby er synlig nær inngangsdøren.
  • Rødt torp med blomstrende tre foran, betongtrapper ved inngang. Hage med plen, grill og verktøy synlig på bakken.
  • Rød trebygning med inngangsparti og liten betongtrapp. Ved siden av trappen er det sekker med byggmaterialer og en grill på plenen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.