Hei,
Hvordan kunne man støpe betongtak til boder? Kunne man støpe med EPS-betong? Hvordan ville dere i så fall gjort det?
Jeg har tenkt at stålplater eller takpapp som ytterste klimaskjikt. Hva kan jeg ha for minste takvinkel da? Dette er Göteborg, snø kommer av og til men det er sjelden det er mer enn 20 cm snø. Jeg har tenkt meg et pulttak som heller ned mot forsiden. Altså, bodens tak skal ha sin høyeste høyde i bakkant av huset og helle ned mot forsiden og inngangen.
Boden vil være oppvarmet.
Hvordan kunne man støpe betongtak til boder? Kunne man støpe med EPS-betong? Hvordan ville dere i så fall gjort det?
Jeg har tenkt at stålplater eller takpapp som ytterste klimaskjikt. Hva kan jeg ha for minste takvinkel da? Dette er Göteborg, snø kommer av og til men det er sjelden det er mer enn 20 cm snø. Jeg har tenkt meg et pulttak som heller ned mot forsiden. Altså, bodens tak skal ha sin høyeste høyde i bakkant av huset og helle ned mot forsiden og inngangen.
Boden vil være oppvarmet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Hei @anders_oj, velkommen til Bygga Hus-forumet!
Hvorfor betongtak på en liten friggebod? Det virker bare tungt og besværlig.
Og tåler friggebodens stamme en slik tyngde?
Noen plater konstruksjonsfiner eller litt rupanel er vel den beste, enkleste og billigste løsningen for taket under platemetall eller papp.
Hvorfor betongtak på en liten friggebod? Det virker bare tungt og besværlig.
Og tåler friggebodens stamme en slik tyngde?
Noen plater konstruksjonsfiner eller litt rupanel er vel den beste, enkleste og billigste løsningen for taket under platemetall eller papp.
Why?A anders_oj skrev:Hei,
Hvordan kunne man støpe betongtak til bod? Kunne man bruke EPS-betong til dette? Hvordan ville dere i så fall gjort det?
Jeg har tenkt å bruke plater eller takpapp som ytterste klimaskjikt. Hva kan jeg ha som minste takvinkel da? Dette er i Göteborg, snø kommer noen ganger, men det er sjelden det er mer enn 20 cm snø. Jeg har tenkt meg et pulttak som skråner ned mot forsiden. Altså, bodens tak skal ha sin høyeste høyde i bakkant av huset og skråne ned mot forsiden og inngangen.
Boden kommer til å være oppvarmet.
hei,KnockOnWood skrev:
hele rammen blir i støpt betong
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Klikk her for å svare