Jeg vurderte dette med betongplinter, jeg skal nå i løpet av våren bygge både veranda og bod på plinter.
Min første tanke var å støpe selv, men når jeg begynner å se rundt virker det å være både enklere og billigere å kjøpe ferdige plinter.
Bare papprørene til plinter koster jo knapt en 100-lapp, og så kommer armeringsjern, sement, festestag i tillegg. En ferdig plint koster jo drøyt 100:-
Takk for råd.
Min første tanke var å støpe selv, men når jeg begynner å se rundt virker det å være både enklere og billigere å kjøpe ferdige plinter.
Bare papprørene til plinter koster jo knapt en 100-lapp, og så kommer armeringsjern, sement, festestag i tillegg. En ferdig plint koster jo drøyt 100:-
Takk for råd.
En betydelig fordel med å lage plintene selv er justeringen av høyden...man kutter jo papprøret i passende lengde og justerer deretter etter snor.
Hvordan i all verden justerer man en ferdig plint? Kanskje om man har justerbare stålføtter oppå mot konstruksjonen...eller?
Beats me.
Hvordan i all verden justerer man en ferdig plint? Kanskje om man har justerbare stålføtter oppå mot konstruksjonen...eller?
Beats me.
I mitt tilfelle er bakken gravd og godt drenert, så jeg når en frostfri dybde på mindre enn 50 cm i teorien. For å være garantert i sone 2-3 tror jeg man trenger ned til 1 meter, men det gjelder vel ubehandlet jord. Jeg har en større dybde enn så ned til berg, så en 50 eller 70 pilar burde kunne fungere.
Om resonneringen min holder, så er det jo bare å justere gropens dybde slik at pilene havner i jevn høyde.
Om resonneringen min holder, så er det jo bare å justere gropens dybde slik at pilene havner i jevn høyde.
Det finnes justerbare tassar å trykke ned i cementen. Sjekk jula ;D (det er sant, de fungerer) Så kan jeg anbefale Biltemas balksko. Det er samme merke som Byggmax og ekesiöö mm mm, bare mye billigere.
mvh
/A
mvh
/A
Klikk her for å svare