Hei!
Fundering, kan man på de store byggevarehusene/sagene bestille materialer etter mål, ytterpanel osv?
f.eks. kan jeg bestille 100 stk 45x195 i 2,45 m? og bare betale for 245 meter, eller hvordan fungerer det?
jeg lurer også på hvor lang ytterpanel man kan bestille? skal ha liggende panel og trenger 6 meter for å slippe stygge skjøter, går det an å bestille så lenge?
takknemlig for svar
Fundering, kan man på de store byggevarehusene/sagene bestille materialer etter mål, ytterpanel osv?
f.eks. kan jeg bestille 100 stk 45x195 i 2,45 m? og bare betale for 245 meter, eller hvordan fungerer det?
jeg lurer også på hvor lang ytterpanel man kan bestille? skal ha liggende panel og trenger 6 meter for å slippe stygge skjøter, går det an å bestille så lenge?
takknemlig for svar
Åttersta sag... sjekk det, opp til 10-13 m...D ddoo skrev:Hei!
Fundering, kan man på de store byggevarehusene/sagene bestille måltilpassede lekter, ytterpanel osv?
F.eks. kan jeg bestille 100 stk 45x195 i 2,45m? og bare betale for 245 meter, eller hvordan fungerer det?
Jeg lurer også på hvor lang ytterpanel man kan bestille? skal ha liggende panel og trenger 6 meter for å unngå stygge skjøter, går det å bestille så lang?
Takknemlig for svar![]()
Renovator
· Kalmar län
· 2 600 innlegg
Når du sier 2,45 m gjetter jeg at det er for å avrette vegger. For dette formålet finnes såkalt "kortregel". Noe høyere meterpris enn de lange lengdene. Eksempelvis har Byggmax 2,5 m for 34,95 kr/m. Samme dimensjon i fallende lengder koster 31,40 kr/m. Visst du slipper ikke saga helt men spillet blir minimalt.
Det billigste er å kjøpe nærmeste lengre standardlengde. Kjøper du målbestilt så utgår de fra det og tar betalt for svinn og arbeid. Det er ikke en normal prosedyre, så det blir ikke billig.
Å bestille på mål har jo flere aspekter enn bare prisen. Gjør man ikke jobben selv og har en langsom håndverker så er det ikke sikkert det lønner seg med løpende lengder.
Klikk her for å svare