Det er nok ankerspik eller ankarskruv der og de er riflet samt av en heftig kvalitet for å ikke knekke og i prinsipp umulige å få ut. Kanskje gjennom å bende ut platen så hodet kommer ut, tilbake med platen og en krampe. For øvrig er det nok bare å sage av platen med en tigersag i skjøten mellom bjelkelag/takstoler. Det kommer sikkert til å klemme fast bladet om du sager, da det er en spenning ovenfra. Og sørg for at ingenting synker ned, tenker da på takstolene.
F fribygg skrev:
Tror du at du kunne svare på opprinnelsesspørsmålet i stedet?F fribygg skrev:
Smartest er vel å regne på hvordan den nye takstolen skal se ut og støtte der det trengs under ombyggingen. Har for meg at endringer i bærende konstruksjon skal meldes til kommunen. Så er vel et brytejern passende for å få bort den pressede spikerplaten.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 innlegg
Hei
La spikerplaten sitte og hakk ut bjelken i stedet, gitt at du skal sette noe annet der.
Ellers spesialslip en brekkstang så du får grep på hodene på ankernaglene. Du kan også dele spikerplaten med vinkelsliper, men jeg gjetter at brannfaren kan være høy.
Kom gjerne med mer info da det finnes forskjellige teknikker avhengig av situasjonen.
/W
La spikerplaten sitte og hakk ut bjelken i stedet, gitt at du skal sette noe annet der.
Ellers spesialslip en brekkstang så du får grep på hodene på ankernaglene. Du kan også dele spikerplaten med vinkelsliper, men jeg gjetter at brannfaren kan være høy.
Kom gjerne med mer info da det finnes forskjellige teknikker avhengig av situasjonen.
/W
Det er som sagt stansede plater som fabrikkmonteres. Vurderer å gå videre med løsning ved hjelp av glidehammer siden de tidligere forslagene med kubein osv. gjør for stor innvirkning på bjelkene.Workingclasshero skrev:
Hei
La spikerplaten sitte og hakk ut bjelken isteden, gitt at du skal ha noe annet på samme sted.
Ellers sandslip en kubein slik at du får grep på hodene på ankerspiken. Du kan også dele spikerplaten med vinkelsliper, men jeg gjetter at brannrisikoen kan være høy.
Kom gjerne med mer info da det finnes ulike teknikker gitt situasjonen.
/W
Klikk her for å svare