En plastslange opptapes på veggen nær en dør, med grønn tape, i et uferdig rom med synlig isolasjon og OSB-plater.
Veggåpning med kabelføring, plastrør og elektronikk, isolert med glassvatt. Viser også rør for vannforsyning, målebånd og verktøy på gulvet.

Hei
Bildene viser hver side av vår ytterdør. Den ene er en "reservkabelslange" som går ned til apparatrommet der alt viktig finnes (vann, varme, alarm osv).

Jeg vet ikke om denne noensinne vil bli brukt, men jeg lurer på, hva ville dere gjort med den før man setter igjen veggen?

Bare sette en boks på valgfri høyde og være fornøyd? :)
Eller skal jeg bygge igjen veggen og fotografere med målbåndet slik at jeg kan bore hull og finne den igjen og sette inn en rosett?

Det andre bildet viser to vannrør som kommer ut av veggen. Det øvre går til kasteren på ytterveggen og det nedre er tilførselen til denne.

Jeg får ikke tak i min rørlegger nå på grunn av ferie, men det ytre røret til tilførselen (rør i rør), det er vel slik at denne slangen skal ut gjennom OSB og gips? Jeg tenkte så jeg ikke lager et stort hull når det holder med et lite, alternativt kapper ytterhylsen innenfor OSB-platen og dermed sløser bort en viktig funksjon med Rør-i-rør. :)

Takk!

Jeg ville dra den så langt ned man kan. La den stikke ut litt under gulvlisten. Ville sørge for at den ligger helt rett vertikalt. Ved behov, kan man ta bort gulvlisten og flytte den litt lenger opp med rotdosa. Og ville dra en kabel, nylonline eller hva som helst for å i fremtiden ikke ha problemer med trekking.

RiR skal ut noen mm. Tanken er at ved ev. lekkasje skal vann sive ut av røret. Ikke inn i veggen! Ut utenfor og indikere lekkasje. Ut UTENFOR fasaden! Du kan vinkle den litt nedover. Slik at ingenting av vann kan komme inn.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.