Platen "må" stikke ut såpass mye at den blir jevn med døren. Og da vil den rå delen synes uansett. Kutter han den for mye, vil dørene synes ovenfra og all skitt renne ned. Jeg har testet ulike løsninger. Måtte bytte plater noen ganger. Det mest passende er å la den stikke ut.Mikael_L skrev:
Kanskje noen proffer kommer med bedre forslag.
Men å forsegle mot vann er nok det viktigste. Hva tror du?
Jo det har du nok rett i.
Jeg gikk og sjekket på kjøkkenet. Ja, våre plater stikker ut slik at forkanten minst flukter med dørenes forside. På ett sted var det satt kantlist i samme farge og struktur som platen langs hele den sagede kanten på platen.
På et annet sted (ved komfyren) var det satt en form for aluminiumlist som omslutter kanten 1-2 mm. Antakelig silikon der bak. Jeg burde kanskje ta et bilde ... hmmm.
Jeg gikk og sjekket på kjøkkenet. Ja, våre plater stikker ut slik at forkanten minst flukter med dørenes forside. På ett sted var det satt kantlist i samme farge og struktur som platen langs hele den sagede kanten på platen.
På et annet sted (ved komfyren) var det satt en form for aluminiumlist som omslutter kanten 1-2 mm. Antakelig silikon der bak. Jeg burde kanskje ta et bilde ... hmmm.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 innlegg
Enig med Magnusss. Her mangler det en dekkplate. Pluss at den ikke på noen måte må stikke ut så mye for å være jevnt med døren, ikke ifølge disse bildene i hvert fall.
1) Fjern i bakkant slik at platen flukter med dørene.
2) Monter bort høyskapet
3) Monter en dekkplate, like høy som høyskapet, som flukter med dørene.
Benkeplaten og dekkplaten skal flukte perfekt.
1) Fjern i bakkant slik at platen flukter med dørene.
2) Monter bort høyskapet
3) Monter en dekkplate, like høy som høyskapet, som flukter med dørene.
Benkeplaten og dekkplaten skal flukte perfekt.
Klikk her for å svare