Nybliven huseier (1 mnd) og nybliven pappa (1 uke) og nå er det altså på tide å barnesikre. Vi har oppdaget at det er ganske besværlig å ta seg opp og ned for entrétrappen, en steinlagt historie i fire steg, med barnevognen. Jeg vurderer å bygge en rampe for å løse problemet.

Jeg har tenkt noe i stil med to metallprofiler (eks http://www.bauhaus.se/norgips-skena-45x30x3000mm.html) på en tilpasset avstand. Hvordan fester jeg disse hensiktsmessig? Trappen er av denne typen: http://stenanlaggningar.se/images/trappa.JPG, men med rette kanter.

Eller bygge i terrassebord med flatjern øverst og i bunnen (der kan du også grave i begynnelsen av trappen så rampen fortsetter et stykke ned i bakken)

den der skinnen er for tynn og sylskarp :S jeg bygde selv i trykkimpregnert tre. lag noen V som passer i trappehullet under treskinnene, deretter noe som holder dem parallelle. bør ligge på plass uten forankring! man trenger ikke gavler. det fungerer bra likevel.

Sist redigert:
Trykket trall kan være en god idé. Blir dog en del arbeid med å kappe som jeg hadde sluppet om jeg hadde funnet en passende u-profil.

Det finnes ferdige skinner å kjøpe for formålet. Google på barnevognsramp

MarchColorDrink skrev:
Jeg har tenkt noe i stil med to metallprofiler (eks [lenke]) på en tilpasset avstand. Hvordan fester jeg passende disse? Trappen er av denne typen: [lenke], men med rette kanter.
Det der er en ekstremt ubehagelig og skarp skinne, ment for bruk når man setter opp innervegger med stålprofiler.

Å bygge i tre er nok enklere, men vil du ha stål kan det være en idé å dra til en byggsmidesfirma og sjekke om de har en passende u-profil.

• Liker
Christian Hasse-Lass
  • Laddar…
Ellers kan det lokale smed/metallfirmaet bøye en profil slik du vil ha det

Må vognen inn? Ingen liten tak den kan stå under og bare løfte inn innsatsen? Man drar inn vanvittig mye grus og skrap om man drar inn den.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.