Hei!

Vi er nyinnflyttede og har en trapp ned til vårt nye lekerom som ikke føles særlig barnesikker i dag. Avstanden mellom trinnene (åpningen) er 16 cm og hva jeg forstår bør det være høyst 10 cm ut fra barnesikkerhets synspunkt (?)

Vi lar ikke barna leke i trappen men vår 3-åring snublet i forrige uke og klarte å havne på en måte så hun nesten falt ned mellom trinnene med en fallhøyde på 3 meter... Det var nær nok til å føle at vi må sikre opp!

Vi tenkte å feste en type lister under trinnene for å minske åpningen. Min første idé var å skru fast en klakkliste, dog finner jeg bare klakklister på maks 56 mm i bredde, disse ville fortsatt etterlate en åpning på rundt 12-13 cm (da vi gjerne vil feste listen noe lenger inn under trinnene, noe som blir penere rent estetisk).

Noen som har gjort en lignende løsning? Hva har dere brukt for type list? Og hvordan festet dere dem?

• Hvit tretrapp med åpne trinn og vertikale støttestenger på sidene, sett nedenfra, i et moderne interiør.
Regel 34/70 stående ca 40mm inn pleier å være nok

• Liker
Eleark
  • Laddar…
Fester du da med lang skrue gjennom hele regelen? Setter du noe mellom regel og trinn for å unngå knirk?

Lang skrue forborre og forsenk lim i mellom

• Liker
Eleark
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.