Marc Spagnolo (TheWoodWhisperer) og Mattias Wandel bruker ofte Baltic Birch Plywood i sine bygg.
Hva heter dette i Norge og hvor kan man få tak i det?
Har vært innom alle lokale byggevarehus, men det eneste jeg finner er en slags grovhugget type byggfiner som ikke akkurat fremkaller noen skaperglede.
Er ute etter 12, 15 (16) og 19mm.
Hva heter dette i Norge og hvor kan man få tak i det?
Har vært innom alle lokale byggevarehus, men det eneste jeg finner er en slags grovhugget type byggfiner som ikke akkurat fremkaller noen skaperglede.
Er ute etter 12, 15 (16) og 19mm.
Baltic Birch er jo bjørk... Bjørkefinér rett og slett..
Finnes veldig fin kvistfri bjørkefinér hos f.eks. Sigvard Spångberg og sikkert burde det finnes også oppe i de nordnorske skogene..
Finnes veldig fin kvistfri bjørkefinér hos f.eks. Sigvard Spångberg og sikkert burde det finnes også oppe i de nordnorske skogene..
Og med tanke på prisen, blir det lett at man ser på MDF i stedet. Er i samme situasjon, pleier å ta en tur innom saga på byggevarehuset hver gang jeg er der, kjøper rester som har blitt til overs og legger på lager.
Flikker inn en lenke til denne tråden der RealElwood har listet de forskjellige kvalitetsgradene på Plywood.
Var det på Beijer du bestilte?
Fortell gjerne mer når du har fått leveransen om hvordan kvaliteten er. Jeg skal sette i gang med en benk til kapp-/gjærsagen snart, den blir i 18 mm plywood tenkte jeg.
Beklager - glemte tilbakemeldingen.
Plywooden er meget fin i kvaliteten, jevn og fin på begge sider.
Kvaliteten var jo B/BB, hvilket innebærer at den ene siden har kvistlagninger med maks diameter rundt 15 mm og den andre siden kan ha maks diameter 50 mm (mål tatt fra minnet da det ble bestilt, kan være feil).
Kvistlagningene er så fint gjort at man ikke merker dem før en grundigere gjennomgang.
Mine ark var kantstøtt i et hjørne så der hadde noen lag separert, men jeg fikk bra rabatt for dette.
Plywooden er meget fin i kvaliteten, jevn og fin på begge sider.
Kvaliteten var jo B/BB, hvilket innebærer at den ene siden har kvistlagninger med maks diameter rundt 15 mm og den andre siden kan ha maks diameter 50 mm (mål tatt fra minnet da det ble bestilt, kan være feil).
Kvistlagningene er så fint gjort at man ikke merker dem før en grundigere gjennomgang.
Mine ark var kantstøtt i et hjørne så der hadde noen lag separert, men jeg fikk bra rabatt for dette.
Her finnes det en butikk som ser ut til å ha et velfylt lager: http://bonnet.se/byggskivor-och-plywood/snickeriplywood.html
Klikk her for å svare