J justusandersson skrev:
Det er en veldig bra konstruksjonstype, det brutte taket, i og med at kun midtdelen trenger å holde for snø. Men snø må sees i et 50-års perspektiv. Flere av svekkelsene har kommet til nylig. Skjer det noe får det omfattende konsekvenser. Jeg foreslår at dere henter dit noen kompetent person som ser på det og vurderer hvor akutt det er.
Vi har en arkitektvenn, kan kanskje slike ting? Eller bør det være en bygningsingeniør?

Har du en arkitektvenn så utnytt henne eller ham!

J justusandersson skrev:
Har dere en arkitektvenn så utnytt henne eller ham!
Ja, du tilfeldigvis er ikke en slik forresten? :) du undrer hvorfor det er valmet på den ene siden. Den delen av huset ble tilbygd 1910 samtidig med overetasjen. Originalbygningen var liggende tømmer og i en etasje. Vi har eid huset 1,5 år.

Evakarin54 Evakarin54 skrev:
Ja, du råkar ikke være en slik forresten? :) du lurer på hvorfor det er valmet på den ene siden. Den delen av huset er tilbygd i 1910 samtidig med overetasjen. Originalbygningen var liggende tømmer og i én etasje. Vi har eid huset i 1,5 år.
.
Vet ikke hvorfor det er valmet. Eieren på den tiden var tømrer. Kanskje inspirert av jugendstilen.

Den generasjonen av arkitekter som jeg tilhører fikk en meget omfattende teknisk utdanning, nærmest av sivilingeniørtype. Det finnes også yngre arkitekter som har spesialisert seg på byggeteknikk. Alle arkitekter er trent til å se helheten, noe som kan være vel så bra. Det kan ikke finnes så mange hus med bare en valmet gavl?

J justusandersson skrev:
Den generasjon av arkitekter som jeg tilhører fikk en meget omfattende teknisk utdanning, nærmest av sivilingeniørtype. Det finnes også yngre arkitekter som har spesialisert seg på byggeteknikk. Alle arkitekter er trenet til å se helheten, noe som kan være bra nok. Det kan ikke finnes så mange hus med bare en valmet gavl?
Nei, det er nok litt spesielt. Rødmalt gammeldags hus med grønne vinduskarmer og en oransje bøtte på gresset foran. Rødt hus med buet tak og to vinduer, omgitt av høstløv og trær. En antenne er plassert på taket under en overskyet himmel.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.