Hei.

Jeg har tenkt å åpne opp mellom to leiligheter i et hus fra tjueårene. Leilighetene ligger i andre etasje. Under oss er det en leilighetsplan, et markplan med søppelrom og butikklokaler samt under det er det garasje. Over oss er det ytterligere tre leilighetsplan + loft.

Jeg har hatt en ingeniør på stedet som har gjort vurderingen at veggene med størst sannsynlighet ikke er bærende. Vurderingen ble basert på at de aktuelle veggenes tykkelse er ringe ca. 15 cm samt gulvbordenes retning. Jeg har også hatt en håndverker her som også har gjort samme vurdering som ingeniøren.

Veggene som skal rives er rødmarkerte på skissen. Gulvplankenes retning er langs kortsiden på husfasaden, dvs. ikke langs med den største veggen som skal rives.

Tanken er deretter å sette inn en dobbeltdør i den gjenværende veggen og forhåpentligvis blir sluttresultatet bra etter det.

Jeg tenkte bare gjøre en ytterligere sjekk ved å se hva dere på dette forumet tror. Om dere er enige med ingeniøren eller om det finnes forbehold?

Takk på forhånd!

• Planløsning av leiligheter med rødmarkerte vegger som skal rives, viser rominndeling og ganger, fra et leilighetskompleks fra 1920-tallet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.