Hus tomte
W williamspäron skrev:
Smart, det kjører vi på! Strømmen er fjernet så nå er det bare å kjøre :)
Håndterbare biter å passe på tærne ;)

Det ser ut til å være murt med lettbetongblokker. Å sage osv. er sløsing med tid. Skal hele veggen ned er det bare å ta frem en liten slegge, et kubein og en mindre bilhammer (Bosch 2-28 i mitt tilfelle).

Det støver som pokker så bruk plast og lei gjerne en vifte og skape undertrykk, så slipper du kanskje støv i hele huset.

Skal du bevare en del av veggen, sag et snitt før du begynner å slå ned veggen. Det går fint å sage med en håndsag med hardmetallskjær så det støver litt mindre. Eller så feller du hele veggen og bygger en ny trevegg der du trenger en vegg.

• Liker
williamspäron
  • Laddar…
Sånn, da var veggen tatt ned. Gikk smidig og jeg brukte mest en liten slegge.
Siden rommet ved siden av har nyinsatt gipstak kommer jeg til å gå for det også i kjøkkenet.

Nå til mitt spørsmål, jeg har lest mye godt om å bruke karskruer, det ser ut til at håndverkerne har gjort det i resten av huset.

Jeg har dog et tretak oppsatt i kjøkkenet og herren som bygde huset har brukt mange spikre så å ta ned dette vil ta mye energi. Det finnes nok plass så jeg vurderer å skru ribbene direkte i dette. Hva sier ekspertisen? Er dette greit?

Åpen døråpning med fjernet vegg, synlig tretak, vindu med utsikt til hage, bokhylle og verktøy ligger på gulvet i et rom under renovering.

• Liker
MathiasS
  • Laddar…
Hus tomte
Skal du ned i samme nivå?
Spytter?
Led panel?
Taklampe?

ja hvor langt er et snøre
Hahahahahaha

Ja holder på med nesten samme sak på hele bunnplanet i huset og ja river ned alt bare for komme i samme nivå og slippe badstupanelet innenfor gipsen

men ja gjør gjerne alt litt kronglete også

Om det er gipstaket man ser på bildet så ser det jo ut som at det er spart der.

Hus tomte Hus tomte skrev:
Skal du ned i samme nivå?
Spotter?
LED-panel?
Taklampe?

ja hvor langt er et snøre
Hahahahahaha

Jeg holder på med nesten det samme på hele bunnplanet i huset og jeg river ned alt bare for å komme i samme nivå og slippe saunapanelet innenfor gipsen

men jeg gjør gjerne alt litt kronglete også
Yes, det er gipstaket man ser der. Det finnes mao godt med plass. Ingen spotter skal inn, bare taklampe og det er plass til elrør. Men hvis det ikke finnes noen god grunn til å fjerne takpanelet kommer jeg nok til å la det være.

Hus tomte
W williamspäron skrev:
Yes, det er gipstaket man ser der. Det finnes mao godt om plass. Ingen spottar skal inn, bare taklampe og det finnes plass til elrør. Men om det ikke finnes noen god grunn til å ta bort takpanelet kommer jeg nok la det være.
Da er det bare å kjøre på
Ja fjerner mitt skit så ja kan maksimere takhøyden:sweat:

• Liker
williamspäron
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:
Da er det bare å kjøre på Ja tar bort mitt skit så ja kan maksimere takhøyden:sweat:
Det skulle jeg også gjort :crysmile:
Men det blir jo så sykt mye jobb for noen ynkelige cm. Så noen ganger lurer man på om det virkelig er verdt det :rofl:

Hus tomte
T Tompafix skrev:
Men det blir jo så sykt mye jobb for noen ynkelige cm. Så noen ganger lurer man på om det virkelig er verdt det :rofl:
Sant :sweat:

T Tompafix skrev:
Men det blir jo så sykt mye jobb for noen få cm. Så noen ganger lurer man på om det virkelig er verdt det :rofl:
Det argumentet hadde jeg kjøpt om alle andre tak i huset er lavere. Orker ikke heve alle andre :)

Hus tomte
Om gipstaket er på det nivået som du vil ha alle "andre" tak så la det taket styre alle "tak"

• Liker
williamspäron
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.