Ønsker å rive en del av veggen i andre etasje på et 1 1/2-plans hus bygget i 1978. Føles som veggen ikke burde være bærende, men litt dumt å bare gå på følelsen.
Gjelder "hjertveggen" i øvre plan på bildet. Siden veggen med gips er 75mm tykk, litt vanskelig å måle nøyaktig, burde stagene være 45 (75-13-13=49). Nedre hjertvegg, helt klart bærende, er betydelig grovere (90 har jeg for meg).
Noen tanker? Bør man få inn en konstruktør, eller taler alt for at den ikke er bærende?