Har et hus bygd -61 og er litt usikker på om det finnes en bærende vegg i huset
 
Hei Susanne og velkommen til Byggahus forum!

Sannsynligheten for det er høy, men kan ikke avgjøres uten minst en planløsning. Et utvendig bilde av huset sier også ganske mye.
 
Takkar
Ser ut så her
 
  • Treplanker lagt på gulv, ved siden av en hvit vegg med ventilasjonsåpning og en liten trekasse i hjørnet.
  • Trebord med lys, ubehandlet overflate, festet til en hvit vegg og en rå betongvegg.
  • Et teglhus med gavltak, en dør og et vindu. Huset står på en gressplen med et treverk gjerdet i bakgrunnen. Himlen er overskyet.
Et enetasjes hus fra -61 med lagring på loftet altså. Da avhenger det av hvilken type takstoler huset har. Hvis takstolene ser ut slik Tegning av en takkonstruksjon med sperrer. Viser ingen bærende innervegger. Målmarkeringer for høyde og bredde. Skjematisk visning.
er veggen/veggene midt i huset i møneretningen bærende. Ser takstolene ut slik finnes ingen bærende innervegger.
Takstol av tre med trekantet form og ulike forsterkningspunkter. Viser konstruksjon uten bærende innervegger.
 
Filmet på loftet for å vise hvordan det ser ut
 
  • Liker
under_construction
  • Laddar…
Ja det er fagverkstakstoler av W type. De er selvbærende mellom ytterveggene. Det betyr at ingen innervegger er bærende.
 
Tusen takk for hjelpen du er gull verdt
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.