Hei! Jo, det er slik at jeg har kjøpt et skråningshus fra fogelfors som er bygd i 1973.
På tegningene til huset er det en dør tegnet inn mellom kjøkken og stue, men av en eller annen grunn ble den døren aldri bygget. Jeg har fått tak i et par gamle fine pardører som jeg vil sette inn der, men da kommer man jo til problemet med bærende eller ikke-bærende vegger som man ikke har så god kontroll på.
Tegning av husplan fra 1973 med rødt omriss viser plass for dør mellom kjøkken og stue, ingen dør eksisterer der for øyeblikket. Plantegning av et hus fra 1973 med en pil som peker mot en vegg mellom kjøkken og stue hvor en dør ønskes installert. Tegning av en profil av et sluttningshus, med målinger og takvinkel. Viser strukturen av et toetasjes hus med bærende detaljer.
Byggetegning av et sluttningshus fra 1973 med inntegnet dør mellom kjøkken og stue, område markert i rødt, vises fra nedre plan i bygget.
Det er altså det som er innringet i rødt, det finnes ingen dør der for øyeblikket, men jeg vil sette inn en pardør og lurer på om det er mulig å gjøre det uten å støtte opp med bjelke uten å sove dårlig om natten! Bilden helt nederst er av nedre plan, om det ikke er åpenbart!

Tusen takk om noen kan hjelpe!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.