Hei jeg holder på og skal rive en vegg her hjemme og har en fundering på hva som er bærende. Har googlet litt men tenker at jeg stiller spørsmålet her også. Har tatt bilder av husplanen og også et bilde der jeg har markert med rødt på den veggen jeg tenker plukke ned og blått på den som løper i midten av huset som jeg da tolker er hjertvegg?? I krypkjelleren så løper det et stort betong "fundament" eller hvordan man skal beskrive det i midten av huset omtrent den det blå linjen er tegnet om det er til noen hjelp.

• Byggritning med markerte blå sirkler som viser informasjon om veggtyper og bygningselementer i en byggeanvisning.
  • Husplan med røde og blå markeringer; rødt for veggen som vurderes revet, blått for mulig bærevegg i midten av huset.
  • Bygningstegninger lagt ut på et bord, viser forskjellige fasader og plantegninger av et hus med markerte vegger.
  • Bilde av delvis revet vegg i et rom med verktøy på gulvet, inkludert en brekkstang og fotkledde sko. Trepanel i taket.
Rød ring er en ikke-bærende vegg (99.9%). Har du W-takstoler er det nok ikke mye trykk på blå innringning heller.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
S Spikrätaren skrev:
Rød ring er en ikke-bærende vegg (99,9%). Har du W-takstoler er det nok ikke mye trykk på blå innringing heller.

• Loftet med trestøtter og isolasjon, en stige står i midten og plastmateriale ligger spredt på gulvet.
Ser ut så på loftet

👍 du har selvbærende takstoler.

S Spikrätaren skrev:
👍 du har selvbærende takstoler.
Tusen takk for hjelpen!

• Liker
Spikrätaren
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.