ok ser ut som de fleste deler min oppfatning at stolpen var bærende. Regnes dette som en skjult feil? La oss for argumentets skyld anta at vinduene ikke er dimensjonert for å ta lasten fra andre etasje/tak.

Det kan riktignok være slik at vinduene kan bære den oppståtte lasten, men jeg vil ikke ha en diskusjon om dette ved et kommende salg. Jeg kan jo være uheldig å møte på en kompetent takstmann som faktisk oppdager og påpeker denne konstruksjonen. Det var ingen bemerkning på dette ved den siste utførte besiktigelsen.

Skal det alltid gjøres en byggemelding hvis man gjør inngrep som påvirker den bærende konstruksjonen?
 
Sist redigert:
Ja, det skal alltid gjøres en byggemelding om inngrep i bærende konstruksjon skal gjøres. Fuskes/ slurves en del med det nettopp ved vindusskift. Kanskje fordi det ikke er åpenbart at et inngrep i den bærende konstruksjonen gjøres før man er midt i rivingen av den gamle karmen.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.