Hei.
Mitt spørsmål er om de rødmarkerte reglene kan være en bærende konstruksjon? Det har vært en slags plate spikret der tidligere som delte rommet i to deler. Siden jeg ikke vet noe om trappebygging, er jeg usikker på om jeg tør å fjerne hele konstruksjonen.

http://www.flickr.com/photos/14586402@N08/6230576681/in/photostream
Please help.
Mvh Fredrik
Mitt spørsmål er om de rødmarkerte reglene kan være en bærende konstruksjon? Det har vært en slags plate spikret der tidligere som delte rommet i to deler. Siden jeg ikke vet noe om trappebygging, er jeg usikker på om jeg tør å fjerne hele konstruksjonen.
http://www.flickr.com/photos/14586402@N08/6230576681/in/photostream
Please help.
Mvh Fredrik
Ikke lett å si med bare et bilde til hjelp. Trappen virker å være plassbygd så trappen står nok igjen, men er reglene en del av en bærende vegg eller ikke. Kan du ikke åpne og se hvilken retning bjelkene går på øvre etasje for da får du svaret der. Men skulle jeg gjette så tror jeg ikke det er en bærende vegg.
Hei og takk for svaret. Åsarna ?.. du snakker med en novise nå 
Åsene i ditt tilfelle er det samme som gulvbjelkelaget. Sjekk om det finnes et sted i nærheten av trappen, enten i underetasjen eller overetasjen, som du kan åpne og se hvilken retning bjelkelaget ligger. Et annet alternativ er at du kan kikke på undergulvet og se hvordan spiker/skrueradene løper og på den måten finne ut hvordan bjelkelaget går.
Klikk her for å svare