Vi skal rive noen vegger i vårt nyinnkjøpte hus men må først finne ut hvilke vegger som er bærende og hvilke som ikke er det.

Vi har revet litt på en av veggene og funnet at det er tre på hele veggen. Visst er huset gammelt fra -31 og det er tre overalt... Jeg legger ved tegningen og håper at noen kyndige kan se hvilke som er hva. Det finnes ingen spesifisert byggetegning...

• Bygningstegning av et gammelt hus fra 1931 med flere etasjer. Tegningen viser rominndeling uten spesifikk byggetegning for bærende vegger.
Milkshaken
Litt vanskelig å zoome. kan du ikke legge inn dem som PDF i stedet?

I et hus fra -31 må man nok regne med at de langsgående veggene i kjelleren og NB er bærende.

Protte

Nja, filene er for store for at jeg skal kunne legge inn pdf.
Men veggen som er aktuell har ingen stående stender, men treplankene er spikret på bredden, så det finnes liggende stender. For meg føles det da som om veggen ikke kan være bærende, da det i min verden er stående stendere på bærende vegg. Jeg er jo bare novise, så jeg vet jo ikke til 100...

prototypen skrev:
I et hus fra -31 får man nok regne med at de langsgående veggene i kjeller og NB er bærende.

Protte
Med langsgående mener du da den veggen som løper fra yttervegg til yttervegg? Da innebærer det i hvert fall at de andre veggene ikke er bærende?

Det finnes ingen filer som er for store til å lage PDF av...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.