Hei
Jeg har en bygning som består av garasje/bod. Skulle ønske å fjerne innerveggene og ha det helt åpent. Men antar at jeg trenger å sette inn en bjelke for å holde takstolene. Jeg har renset hele loftet så der er ingen vekt utover selve taket med takstein og "sticke tak".
Lengden er ca 7 meter.
Hva tror dere kreves for bjelkedimensjon? Og kreves det en bjelke?

Hva slags takstoler er det?

Du får nok ta et bilde på loftet. Ingen kan nok gi deg et eksakt tall, men avhengig av typen av takstoler kan det jo være slik at største delen av vekten ligger over ytterveggene.

• Liker
FreQa
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Du må nok ta et bilde av loftet. Ingen kan nok gi deg en eksakt tall, men avhengig av typen takstoler kan det jo være slik at den største delen av vekten ligger over ytterveggene.
Vet ikke om disse hjelper deg. Jeg har bygd igjen så kommer ikke opp på loftet.

• Grått uthus med hvit dør, solrik dag. Grønn plen i forgrunnen, grill og arbeidsbord ved siden av.
  • En smal gang med gamle trevegger og en rød pil som peker oppover mot taket. Noe dagslys kommer inn fra et vindu til venstre.
P
Johannes Karlsson 1985 Johannes Karlsson 1985 skrev:
Vet ikke om disse hjelper deg. Jeg har bygget igjen så kommer ikke opp på loftet.
Tror en HEB 450 stålbjelke der innerveggene stod løser dette. Du kan la den hvile på søyler av samme bjelke. Sørg for at søylene står på fast underlag.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.