Skulle gjerne unngå å regla. Finnes det lettbetong blokk i rett dimensjon som så man kan sette dit i ett stykke ville det jo så klart hjelpe
Uansett materialvalg for å bygge opp veggen, er det mye lettere å få til en stabil løsning hvis man fester i to motstående flater, i dette tilfelle tak og gulv. Et "åpent" hjørne som du har på din skisse er vanskelig å stabilisere, spesielt med tanke på at du også vil feste en dør i den.
Hvorfor vil du ikke regla?
Som jeg ser det er det den enkleste løsningen å utføre og resultatet blir nok blant de bedre som går å få når det gjelder dette. Om det skal være stålregler eller tre vet jeg ikke med tanke på "bransjeregler", i mitt tilfelle kjørte jeg på tre da det er lettere å få til godt feste synes jeg. Dessuten så utnyttet vi muligheten til å bygge litt nisjer i en av de oppreglede veggene og slapp på den måten en masse sjampoflasker på gulvet!
Nå har vi bestemt hvordan vi skal gjøre det, med litt flaks rekker vi å fikse det i morgen.
Vi kjører på PU700 men ved hengslene til dusjdøren forsterker vi med vinkelbeslag på begge sider av blokken