Ser på celleplast til platen i mitt oppussingshus. Hva kan jeg bruke for laveste bæreevneklasse på celleplastplatene?
Det er et område på ca 80 m2. Jeg vil legge 3 lag á 100 mm

Går ikke an å svare på om man ikke vet hvordan overflaten skal belastes. Er det bare et betonggulv innenfor eksisterende vegger som bare belastes med mennesker og møbler eller er det et syvetasjes hus i betong som står på platen?

Ja, feil av meg. Det er et gulv innenfor 4 vegger på omtrent 80 kvm som skal belastes med diverse møbler og mennesker. Holder på å renovere kåken min og skal gå fra torpgrunn til plate. Eksisterende støpt kantbalk, peles ned til frostfri dybde. Grunnmaterialet er jord (veldig fast bakke) og 1 meter under er sjøbunn/blåleire. Jeg kommer til å legge markduk, singel 6-16 for å få et jevnt nivå på ca. 150 mm lag, 300 mm celleplast og til slutt 100-120 mm betonglag med armeringsnett og gulvvarmeslange.

Armeringsnettet lurer jeg på om man skal legge 8100 eller 8150? (8 mm, rutenett 100 eller 150 mm) eller om jeg skal gå opp eller ned i dimensjon. Dubbingen kommer til å bli med tior eller tolvor.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.