Hei,
en venn av meg skal bygge en liten badstue på sin tomt. Han insisterer på å bygge rammen til denne badstuen i trykkimpregnert treverk. Jeg påstår at det er helt feil og dumt å bygge husramme med trykkimpregnert treverk. Dessuten helt miljøvennlig ukorrekt, samt at jeg ikke føler meg så fristet til å bruke badstuen deretter... 😉

Før han har kommet for langt, vil jeg komme med ytterligere råd i saken. Hva sier den samlede ekspertpanelet på dette forumet?

PS. Har tråden havnet riktig? Kanskje jeg skulle lagt den i badstuedelen...

Mvh

Sist redigert:
Ingenting trykket innebygd.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Lulaua Lulaua skrev:
Ingenting trykket innebygd.
Det sier jeg også. Er det innebygd om det sitter utenfor plasten? :P

P Perkylainen skrev:
Det sier jeg også. Er det innebygd om det sitter utenfor plasten? :p
Det sitter vel noe utenpå stommen da?

H HasselmarkenHampus skrev:
Det sitter vel noe utenpå stommen så?
Selvfølgelig. Jeg er enig med dere. Forstår hvor idiotisk spørsmålet er. Skriv noe pent så henviser jeg ham til denne tråden senere. ;-)

TI brukes for å beskytte mot råte. Stammen i et hus trenger ikke beskyttelse mot råte. Dermed bruker man ubehandlet trevirke som er billigere og ikke inneholder kobbersalter.

• Liker
Perkylainen
  • Laddar…
N Nikorasu skrev:
TI brukes for å beskytte mot råte. Stammen i et hus trenger ikke beskyttelse mot råte. Derfor bruker man utrykt trevirke som er billigere og ikke inneholder kobbersalter.
Om det trykte treverket er gammelt og har ligget i utsatt vestkystklima 10-15 år. Vasket omtrent 5 ganger. Vet ikke fordi vi arvet verandaen, Da kan vel ikke så mange giftige damper være igjen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.