6.496 lest ·
22 svar
6k lest
22 svar
Avveksling av innervegg med limtredrager
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
I øvre etasje finnes det ingen bærende skillevegger i det hele tatt fordi du har fagverkstakstoler. Plankvegger forekommer normalt ikke i hus bygget i 1954. Det er mye som ser ut til å avvike fra det normale. Veggtypen som du nettopp har redegjort for pleier bare å finnes i kolonihytter og lignende. Så, alle tegninger på bordet før vi fortsetter diskusjonen.
J justusandersson skrev:På øvre etasje er det ingen bærende skillevegger i det hele tatt fordi du har takstoler. Plankvegger forekommer normalt ikke i hus bygget 1954. Det er mye som ser ut til å avvike fra det normale. Veggtypen som du nettopp har redegjort for pleier bare å finnes i kolonihytter og lignende. Så, alle tegninger på bordet før vi fortsetter diskusjonen.
Teknisk beskrivelse finnes jo der ovenfor, og foruten seksjonen så finnes det fasadetegninger og denneJ justusandersson skrev:På øvre etasje er det ingen bærende skillevegger i det hele tatt fordi du har takstoler. Plankvegger forekommer normalt ikke i hus bygget 1954. Det er mye som ser ut til å avvike fra det normale. Veggtypen som du nettopp har redegjort for pleier bare å finnes i kolonihytter og lignende. Så, alle tegninger på bordet før vi fortsetter diskusjonen.
Det er den røde veggen jeg vil åpne opp og den er bygget slik jeg beskrev og som du ser på nærbildet jeg har tatt i et gammelt dørhull.

Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Hvis det virkelig er som seksjons tegningen viser at huset har W-takstoler (dvs fagverk) er ingen mellomvegger på loftet bærende.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Helt klart W-takstol.
Klikk her for å svare