1 16386 skrev:
Den "stående råsponten" är altså ikke i nærheten av å være 5 cm tykk?
Nei, den er typ 17mm Bildet er fra der jeg har fjernet en dør i veggen. Spikeren man ser i regla er for en liggende regel. Det er fag omtrent på 60cm som er helt tomme. En åpning i en vegg der en dør er fjernet, viser en skrue i en stående treramme og et tomt hulrom mellom bjelker.

Interessant. Du bør nok vente på en kunnskapsrik forummedlem, som Justus, til å svare.

I øvre etasje finnes det ingen bærende skillevegger i det hele tatt fordi du har fagverkstakstoler. Plankvegger forekommer normalt ikke i hus bygget i 1954. Det er mye som ser ut til å avvike fra det normale. Veggtypen som du nettopp har redegjort for pleier bare å finnes i kolonihytter og lignende. Så, alle tegninger på bordet før vi fortsetter diskusjonen.

J justusandersson skrev:
På øvre etasje er det ingen bærende skillevegger i det hele tatt fordi du har takstoler. Plankvegger forekommer normalt ikke i hus bygget 1954. Det er mye som ser ut til å avvike fra det normale. Veggtypen som du nettopp har redegjort for pleier bare å finnes i kolonihytter og lignende. Så, alle tegninger på bordet før vi fortsetter diskusjonen.
J justusandersson skrev:
På øvre etasje er det ingen bærende skillevegger i det hele tatt fordi du har takstoler. Plankvegger forekommer normalt ikke i hus bygget 1954. Det er mye som ser ut til å avvike fra det normale. Veggtypen som du nettopp har redegjort for pleier bare å finnes i kolonihytter og lignende. Så, alle tegninger på bordet før vi fortsetter diskusjonen.
Teknisk beskrivelse finnes jo der ovenfor, og foruten seksjonen så finnes det fasadetegninger og denne
Det er den røde veggen jeg vil åpne opp og den er bygget slik jeg beskrev og som du ser på nærbildet jeg har tatt i et gammelt dørhull. Arkitekttegning av hus med markering på en rød vegg i første etasje, viser planløsning og fasadvisninger mot nordvest og sydvest.

Hvis det virkelig er som seksjons tegningen viser at huset har W-takstoler (dvs fagverk) er ingen mellomvegger på loftet bærende.

J justusandersson skrev:
Om det virkelig er som sektionsritningen viser at huset har W-takstoler (dvs fagverk) er ingen mellomvegger på overetasjen bærende.
Takk!
Slik ser takstolene ut: Takstoler i tre under et skråtak, med trepanel og ventilasjonsrør synlig i en loftskontruksjon.

Helt klart W-takstol.

• Liker
petererlandsson1194
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.