7.046 lest ·
36 svar
7k lest
36 svar
Avveksling 10 meter med en søyle i midten?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Nei, en seksjonstegning er en gjennomskjæring gjennom hele huset som også viser takstolene. Derimot stemmer ikke tegningen over bunnplaten med tegningen over første etasje. Noe feil er det.
Stemmer ikke tegningen?J justusandersson skrev:
Det er vel bare at den tegningen viser forsterkningene under alle vertikale innervegger?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Det hadde vært bra om alle tegningene hadde vært med fra starten. Yttertaket støttes altså av en mønebjelke. Denne mønebjelken hviler sannsynligvis på tverrgående mellomvegger allerede på loftet. Hvordan dette er utført mer nøyaktig fremgår ikke. Det betyr at visse av de "vertikale" mellomveggene samt hjerteveggen og bjelker i bjelkelaget er bærende. Det er vanskelig å komme lenger uten å kunne besiktige konstruksjonen på stedet. Tegningen på første etasje og den over bunnplaten stemmer ikke overens på alle punkter.
J justusandersson skrev:Det hadde vært bra om alle tegningene hadde vært med fra begynnelsen. Yttertaket støttes altså av en mønebjelke. Denne mønebjelken hviler antagelig på tverrstilte skillevegger allerede på overetasjen. Hvordan dette er utført mer nøyaktig fremgår ikke. Det betyr at enkelte av de "vertikale" skilleveggene samt hjertemuren og bjelker i bjelkelaget er bærende. Det er vanskelig å komme lenger uten å kunne besiktige konstruksjonen på stedet. Tegningen på første etasje og den over bunnplaten stemmer ikke overens på alle punkter.

J justusandersson skrev:Det hadde vært bra om alle tegningene hadde vært med fra begynnelsen. Yttertaket støttes altså av en mønebjelke. Denne mønebjelken hviler antagelig på tverrstilte skillevegger allerede på overetasjen. Hvordan dette er utført mer nøyaktig fremgår ikke. Det betyr at enkelte av de "vertikale" skilleveggene samt hjertemuren og bjelker i bjelkelaget er bærende. Det er vanskelig å komme lenger uten å kunne besiktige konstruksjonen på stedet. Tegningen på første etasje og den over bunnplaten stemmer ikke overens på alle punkter.
Absolutt er dette noe jeg skal gjøre hvis vi velger å gå videre med dette, akkurat nå prøver jeg bare å danne meg en oppfatning om hva det er for størrelse på prosjektet og hva en tenkt pris og tid kan havne på.Anna_H skrev:
Jeg vil ikke ansette en konstruktør som kanskje tar 10000 kr for dette for så å innse at det blir altfor mye jobb og penger, eller at det ikke engang finnes en mulighet for å løse.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Taksäkerhet Monier 10 meter Jönåker nockräcke takfotrräcke - Jönköping
Säljes, Uthyres & Skänkes -
100 meter Jordkabel, på mark till 2000W - mm2?
El -
Hur strömförsörja ett skjul till får typ 100 meter från accesspunkt
Övrigt Off Topic -
Hur många Thuja brabant behövs för 10 meter?
Trädgård allmänt -
Gardena R100Li stannar efter en meter
Robotgräsklippare