2.653 lest ·
5 svar
3k lest
5 svar
Avstigningsområde når vegg er foran trappen?
Skal bestemme nøyaktig hvor den rette trappen skal monteres i hytta. Prøver å finne ut hvilken avstand det bør være foran trappen og mot veggen så man enkelt kan gå ned/opp trappen? 90cm, 100cm eller enda mer?
Finner ingen info om dette når jeg googler.
/K
Finner ingen info om dette når jeg googler.
/K
Immobil: Takk!
Kjenner virkelig ingen som har en rett trapp og vegg foran og det føles vanskelig å gjette seg fram til hva man trenger for avstand.
Finnes det f.eks. noen slags standard man følger ved nybygg?
/K
Kjenner virkelig ingen som har en rett trapp og vegg foran og det føles vanskelig å gjette seg fram til hva man trenger for avstand.
Finnes det f.eks. noen slags standard man følger ved nybygg?
/K
Kommer vel an på hva som finnes i andre etasje, om man trenger å komme opp i trappen med møbler i fremtiden, hvordan området foran trappen skal utnyttes... ... Men forslaget om 1 m høres bra ut... 50 cm kunne fungere til et soveloft, men det føles veldig trangt...
Prøv å stille en kompis med en form for plate nedenfor en trapp, på den måten får du en "flyttbar vegg" som du kan eksperimentere med...
Prøv å stille en kompis med en form for plate nedenfor en trapp, på den måten får du en "flyttbar vegg" som du kan eksperimentere med...
Det blir sovehems på overetasjen så madrasser samt evnt. sovesofa i oppholdsrommet der oppe må opp trappen.
Smart med platen, skal teste det.
Skal sjekke tegningen igjen men burde kunne få avstanden til 1,2m om jeg monterer trappen så nær hallåpningen som mulig. Området foran trappen blir kun for å komme opp/ned trappen da det likevel sitter et vindu på den veggen.
Takk for svar.
/K
Smart med platen, skal teste det.
Skal sjekke tegningen igjen men burde kunne få avstanden til 1,2m om jeg monterer trappen så nær hallåpningen som mulig. Området foran trappen blir kun for å komme opp/ned trappen da det likevel sitter et vindu på den veggen.
Takk for svar.
/K
Klikk her for å svare