Hei!
Jeg har et Smålandsvillan som ble levert i to deler. Mellom husets to deler er det et mellomrom på et par centimeter. Etter en tid med kalde terskler fikk jeg leverandøren til å legge isolasjon under tersklene. Jeg har fått tips av en venn om å tette hele veien mellom husdelene (f.eks. med skum) - dette for å hindre kald (og fuktig) luft i å transporteres opp mellom innerveggene. Hvordan det er avsluttet opp mot isolasjonen i taket vet jeg ikke, siden isolasjonen er forseglet med glassull og sponplate. Jeg skulle ønske å få noen installasjoner gjennom dette mellomrommet (ledninger). Det ser ikke ut til å være så mye materiale i innerveggene (isolasjon, byggplast), se vedlagt bilde. Noen som ser et problem med å trekke disse ledningene gjennom luftspalten?
// Johan

• Ferdigvegger på en modulær Smålandsvilla vist på en lastebil, med plast som dekker døråpninger og synlige ledninger inni veggkonstruksjonen.
Du virker helt klart til å ha et poeng, visst føles det litt som en tankemiss.
Man blir jo litt nysgjerrig på hvordan det kan bli om 10 år????
Skal man virkelig trenge å tette selv i et hus år 2006 som man bestiller "ferdig bygget"?? >:(
Bra saklig innlegg, lykke til//XII

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.