bare latt det ligge, kan bevege seg litt men det er bare naturlig, jeg ville ha sjekket at ingenting kan "knirke" når det beveger seg. men det ser ut som plastdistanser så du har nok god både fukt- og knirkesikring med den løsningen. Jeg antar du har tenkt å ha luftspalte bak gulvlisten også.

leby skrev:
bare latt det ligge, kan bevege seg litt men det er bare naturlig, jeg ville ha sjekket så ingenting kan "gnisse" når det beveger seg. men det ser ut som plastdistanser så du har nok god både fukt og gnissel sikring med den løsningen. Gjetter du har tenkt på å ha luftspalte bak gulvsokkelen også.
Takk!
Ingen luftspalte bak gulvlisten. For at gulvventilasjonen skal fungere optimalt skal luftspalten under det oppreglede gulvet være "en tett boks" som Nivell beskriver det. Luften som skal trekkes ned under gulvet slik at rommet ventileres trekkes fra to ventiler på andre siden av rommet fra gulvventilasjonskanalen.

http://www.nivellsystem.se/sv/priva...ng_ventilation/tathet_en_viktig_funktion.html

Festet du tverrgående lektene med vinkeljern mot gulvet som du skrev at du tenkte, eller hoppet du over det? Og som jeg forsto det, sitter bare understøttelsesplatene fast i lektene og ikke i betonggulvet?

Står nemlig foran et lignende inngrep og tenkte høre om du følte at du burde gjort noe annerledes.

N Krigarleif skrev:
Feste du tverrlektene med vinkeljern mot gulvet som du skrev at du tenkte eller hoppet du over det? Og som jeg forstod det sitter kun pallningsbrickorna fast i lektene og ikke i betonggulvet?

Står nemlig foran et lignende inngrep og tenkte høre om du følte at du burde gjort noe annerledes.
Jeg festet kraftige vinkeljern i lektene festet med spikerplugg i betonggulvet. Satte vinkeljernene sånn at gulvet i prinsippet kunne klart seg kun med vinkeljernene uten pallningsbrickor. Veldig mye bukseseler og belte. Pallningsbrickorna sitter kun fast i lektene, ikke gulvet.

Takk for svar, satte du 2 stk vinkeljern på motsatt side av regelen eller annenhver på hver sin side av regelen, og omtrent hvilken avstand?

Så også at du hadde en tråd om lagring av reglene, hadde tenkt å bruke 45x95 også jeg og lurer på om du hadde problemer med at de slo seg, kommer til å måtte ha dem liggende noen få dager.

N Krigarleif skrev:
Takk for svar, satte du 2st vinkeljern på motsatt side om bjelken eller annenhver på hver sin side om bjelken, og omtrent hvilken avstand?

Så også at du hadde en tråd om oppbevaring av bjelkene, hadde tenkt å bruke 45x95 også jeg, og lurer på om du hadde problemer med at de slo seg, kommer til å måtte ha dem liggende noen få dager.
Oi, det kan jeg ikke huske, dessverre. Men har for meg at jeg satte dem med noen meter fra hverandre i alle retninger.

Jeg oppbevarte bjelkene i cirka en uke før bruk, kanskje to. Tok stropper og bandt sammen dem 5 stk eller lignende i hver haug for at de ikke skulle slå seg.

• Liker
NorrbottenNorrbotten
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.