Skal bygge en benk av ikea ventilatorskap men da er mitt spørsmål hvor langt inn sokkellisten skal sitte? For beina er jo laget for underskap som har forfreste "hull" og de pinnene som sitter på beina må jeg fjerne da disse hullene ikke finnes på ventilatorskapene. Men jeg vet ikke avstanden (hva ser bra ut?) fra sokkellist ut til kanten på skapet??? Takknemlig for hjelp.. // M
Man takker for hjelpen....jo, kommer tilbake
...har et til problem da jeg skal ha uttrekkskuffer og disse
ser ikke ut til å være tilpasset for ventilatorskapdørene (ingen forborede hull)....så blir det til å måle seg fram der også, men mye mer praktisk med uttrekkbare på den høyden...
//
M
ser ikke ut til å være tilpasset for ventilatorskapdørene (ingen forborede hull)....så blir det til å måle seg fram der også, men mye mer praktisk med uttrekkbare på den høyden...
//
M
Jo de er gerat, i sokkelen altså. Skulle vel eg. gjorts om nå, og kanskje en ytterhjørnelist ditlimt eller lignende.
Som du sier, sant, vifteskap/overskapene er for dører, men jeg antar de som bruker disse i f.eks. sittemøbel i kjøkken og hall vil ha skuffer? Eller er det noen annen stamme som kommer forberedt med hull for uttrekk?
Som du sier, sant, vifteskap/overskapene er for dører, men jeg antar de som bruker disse i f.eks. sittemøbel i kjøkken og hall vil ha skuffer? Eller er det noen annen stamme som kommer forberedt med hull for uttrekk?
stammen har riktig hull men ikke døren..
...den har bare de store hullene for hengslene...har mailet
ikea om de har noen borremal for det. For akkurat denne kombinasjonen var montert på varehuset med
uttrekk men dum som jeg var så så jeg ikke på hvordan døren var festet i uttrekkskuffen..
/
M
ikea om de har noen borremal for det. For akkurat denne kombinasjonen var montert på varehuset med
uttrekk men dum som jeg var så så jeg ikke på hvordan døren var festet i uttrekkskuffen..
/
M
Paul-Staffanstorp
Renovator
· Skåne
· 8 989 innlegg
Paul-Staffanstorp
Renovator
- Skåne
- 8.989 innlegg
Setter man inn skuffen i stommen og deretter beslagene i skuffen, kan man jo måle seg frem til hvor beslagene havner på fronten og på den måten bore på rett sted...men vær forsiktig så du ikke borer gjennom fronten da du skal ganske dypt for at beslagene skal kunne trykkes i fronten...
Hvorfor er ikke fronten forboret egentlig?...eller er ingen fronter det fra Ikea til uttrekksskuffene? Jo får nok gjøre som du sier, måle meg frem, så at det virker som om det går an å justere fronten litt på et par stilleskruer i etterkant....
/
M
/
M
Klikk her for å svare