Hei, bygde sammen med en snekker terrasse forrige høst. Denne sommeren ønsker jeg å avslutte det siste, men kan ikke rådføre meg lenger. Så trenger deres hjelp om mulig 😊

Bilde 1,2: Jeg begynner med å kappe av lokklist 5 mm med feinsag. Deretter klyver jeg inn siste terrassebord.

0) Riktig antakelse ovenfor?
1) Bruker jeg feinsag for å kappe lokklisten?
2) Nyinnkjøpt terrassebord, skal det ligge tett mot fasaden eller bør jeg med fordel la det være noen mm?

Bilde 3,4: Jeg sager ut terrassebordet på begge stedene der det ”forlengede vindusfôret” går ned under terrassen.

3) Riktig?

Bilde 5,6: Terskelblikket, her står jeg helt rådvill.

4) Hvordan løser jeg terrassebordet ved terskelblikket på best mulig måte?

• Rød vegg med en treplanke og en linjal som måler avstanden på ca. 5 mm mellom planken og fasaden.
  • Rød vegg med liggende trepanel og treplankene fra en terrasse. Skygge av personen som tar bildet.
  • Alt-tekst: Nærbilde av en terrasse med treplanker inntil et hus med rød og hvit kledning, samt en grønn vegg.
  • Altan med grønn fasade og hvit karm, viser avstand mellom treplanker og vegg.
  • Terrassebord ved en dørterskel med blikkbeslag på et hvitt hus. Utsnittet viser trerammen under terrassebordene og en trinnlist i metall.
  • Rød husvegg med grønt vindu og treterrasse; trallen er plassert tett mot husveggen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.