Har forstått at om man flytavretter på gulvspon så skal man støpe ned armeringsnett i avrettingsmassen. Nå skal jeg riktignok ikke ha noen gulvvarme, men det antar jeg ikke spiller noen rolle. Sitter og regner på hvor mye flytavrettingsmasse som går med og lurer på hvor tykt lag man trenger å legge og hvilket nett som er å anbefale. Ettersom det er et mindre prosjekt å transportere byggematerialer til hytta, så er svar som "tilstrekkelig" ikke noe som hjelper meg.

Du skal ha minst 12 mm sparkel som er beregnet for formålet. Nettet skal ha en godstykkelse på minst 2,5 mm, og rutene skal være på 50-100 mm. Hvis det ikke gjelder baderom og overflaten ikke er for stor, kan du droppe nettet med mange leverandører, for eksempel Maxit og Finja.

Verker være vanskelig å få tak i annen godstykkelse enn 5 mm. Når jeg spurte etter mindre så lurte de på hva jeg skulle ha det til. Forklarte at det var for flytsparkling på gulvspon i baderom som skal flislegges. Beijermannen ristet på hodet og sa at man aldri har armeringsnett når man flytsparkler og at Maxits fibersparkel er mer enn godt nok.

Nå har jeg jo av en eller annen grunn aningens større tillit til Jon_h her på forumet. Om ikke annet enn 5 mm finnes å oppdrive så føles min tenkte tykkelse på 21 mm flytsparkel (1,5 sekk per kvm) aningens tynn. Eller finnes det ingen minste dekning som man må ha over og under nettet?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.