Av en eller annen grunn har vi kantelement rundt vår betongplate ved inngangen, noe som gjør det vanskelig når vi prøver å gjøre den penere. Målbildet er noe i stil med den hvite platen på bildet. Det går jo an å flytsparkle oppå betongen, men hvordan bør man gjøre på kanten og ved isolasjonen? Risikoen er stor for at det sprekker, antar jeg?
Gjør-det-selv-bygger
· Stockholm
· 10 268 innlegg
Jeg ville ha kuttet ut isolasjon, lagt i en armering og støpt med litt fin betong.
Man kan skave seg ned i frigoliten i kantlementet sånn at man beholder sementplaten hel på utsiden, på den måten får man litt tykkere og mer holdbar kant rundt om..
Sjekk bare at sparkelen eller støpingen du har tenkt å gjøre er utendørs og frostsikker😊
Sjekk bare at sparkelen eller støpingen du har tenkt å gjøre er utendørs og frostsikker😊
Takk! Skulle et alternativ være å bygge en støpeform som går ut 1-2cm fra kantene og stikker opp 1-2cm høyere enn platen og rett og slett støpe både kanter og overside på et brett? Er det stor risiko for at det sprekker når det er så tynt? Hva slags type betong ville man brukt? Helst skulle jeg ikke gjort platen mindre ved å fjerne kantelementene.
Klikk her for å svare


