Hei!

Har støpt opp et gulv i min gamle garasje 20 mm under resten av gulvene med Finja EPS-betong. Skal nå avrette det til nivå med Finja Gulvavretting Allround.

1. Hvordan skal jeg feste armeringsnettet på EPS-betongen?
2. Har tenkt å bruke nivåmarkører, kan/bør jeg la dem bli igjen i avrettingsmassen?
3. Overflaten er bare 11 kvm. Er det noen vits i å dele av gulvet med avstengingslister eller avrette hele gulvet direkte?

Veldig takknemlig for svar!

Nivåmarkører er bare å la være. 11 kvm er ikke noe problem å sparkle i en omgang. Skru fast eller spikre i Ens går bra.

• Liker
frihopper
  • Laddar…
huggan skrev:
Nivåmarkører er bare å la være. 11 kvm er ingen problem å sparkle i ett moment. Skru eller spiker i Ens går bra.
Takk! Holder på å legge ut armeringsnettet. Blir ganske mye overlapping noen steder. Overlapper konsekvent 2 ruter, ved utlegging på andre rad blir det jo ganske høyt siden det er 3 armeringsnett som ligger oppå hverandre (skal flytsparkle ca 20 mm), dvs. første radens andre nett overlapper det første i raden, så ligger andre radens første nett over første radens første nett og også første radens andre nett (se bilde). Er det riktig gjort?

Armeringsnett med overlappende ruter, der tre lag av nett er vist; første rad overlapper andre rad med to ruter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.