Hei alle sammen! I fjor kjøpte jeg et ende-rekkehus fra 1974. Forrige sommer bygde jeg om forsiden. Under den eksisterende terrassen var det 10 cm jord/grus, under det en presenning, og under den 10 cm kompakt våt sand. Alt dette ble gravd bort for deretter å finne betongplaten under. Som jeg deretter bygde den nye terrassen oppå.
Nå har jeg også begynt å grave bort gresset som vokste langs husets kortside, planen er å legge naturstein langs denne siden.

Nå til mine spørsmål...
1. Ved kraftig regn står noe vann igjen under terrassen fordi betongen ligger ca. 5 cm under asfaltkanten. Jeg vil lede bort dette vannet og lurer på om det skjer automatisk via spørsmål 2 eller om jeg trenger å gjøre noe ytterligere for at det skal bli bra.

2. Ifølge bilde har jeg tenkt å grave bort eksisterende jord/grusblanding, blomsterkassen til venstre tilhører foreningen og kan derfor ikke gjøres så mye med. Kan jeg legge naturstein direkte på betongen og at vannet søker seg naturlig til rabatten eller må jeg legge noe annet under?

Jeg beklager den forvirrende spørsmålsstillingen, men håper likevel at dere kan forstå hva jeg mener og har kloke ideer.

Spade i jord ved siden av murvegg og treplanker, klargjort for legging av naturstein.
Grøft langs husets kortside, delvis fylt med grus og sand, klargjort for legging av naturstein, ved siden av en trestruktur.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.