Hei

Pleier å finne mange rare løsninger i huset mitt..
Var oppe på taket og benyttet anledningen til å sjekke ned i avluftingen.
Ser at det er vann i røret.
Ok hvis regnvannet renner videre ned i avløpet, men at det blir stående stille føles ikke helt riktig.
Med vann i røret vil jo ikke avluftingen fungere som tenkt?

Også risiko for vannskader hvis muffen ikke lenger klarer å holde tett..

For at vannet skal kunne renne videre føles det som at røret må ha helling hele veien…
Ikke slik som det er gjort her, ifølge bildet??

• Krummet ventilasjonsrør på loft med flate rørforbindelser og gule merkelapper. Avløpsrøret ser ikke ut til å ha riktig helling.
  • Svart korrugert rør i loftsrom, tilkoblet en annen slange. Manglende fall kan føre til stillestående vann og avluftingsproblemer. Trebjelker i taket.
P
J Jocu skrev:
Hei

Pleier å finne mange rare løsninger i huset mitt..
Var oppe på taket og benyttet anledningen til å se ned i avluftingen.
Ser at det er vann i røret.
Ok om regnvannet renner videre ned i avløpet, men at det blir stående stille føles ikke helt riktig.
Med vann i røret vil jo ikke avluftingen fungere som tenkt?

Også risiko for vannskader hvis muffen ikke lenger klarer å holde tett..

For at vannet skal kunne renne videre føles det som at røret må ha fall hele veien…
Ikke som det er gjort her, ifølge bildet??
Hei,

Jeg ville fjernet det svarte perforerte røret som ligger på isolasjonen, satt inn et avløpsrør 110mm som du fester opp mot takstolen med passende klammer/hullbånd eller lignende. Dette slik at du har en rett bit så det ikke blir vann liggende i røret på loftet.

Hei!
Jeg er inne på samme løsning!
Må handle litt rør!

P
J Jocu skrev:
Hei!
Jeg er inne på samme løsning!
Må kjøpe litt rør!
Bytt ut de 2 stk 15-graders bøyningene på avløpsrøret med en brattere type 30 eller 45 grader, så kommer du litt ned i høyde, de to 15 graders trengs sikkert i monteringen av røret…

• Liker
Jocu
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.