Hei!
Jeg bor i en BRF og ønsker å rive veggen mellom kjøkken og stue. se rødmarkering nede til venstre i bildet.
Merk at flere personer i BRF:en har revet akkurat den veggen i deres leilighet.
Fyren som kan rive min vegg vil ha papirer på at den ikke er bærende. BRF:en sier at det er jeg som "eier" veggen og må da sørge for det selv.
Skal jeg hente inn et firma for å banke litt på en vegg og skrive en erklæring? hva kan det koste?
Har dere noen tips?
MVH Johan
Jeg bor i en BRF og ønsker å rive veggen mellom kjøkken og stue. se rødmarkering nede til venstre i bildet.
Merk at flere personer i BRF:en har revet akkurat den veggen i deres leilighet.
Fyren som kan rive min vegg vil ha papirer på at den ikke er bærende. BRF:en sier at det er jeg som "eier" veggen og må da sørge for det selv.
Skal jeg hente inn et firma for å banke litt på en vegg og skrive en erklæring? hva kan det koste?
Har dere noen tips?
MVH Johan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 075 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48.075 innlegg
Den byggekonstruktøren du hyr inn bør ikke nøye seg med å banke på veggen siden det ikke sier mye, men sjekke armeringstegninger og andre konstruksjonstegninger samt veie det opp mot kunnskapen om hvordan hus fra den tidsperioden er konstruert.
Gjør-det-selv-bygger
· Arvika
· 1 527 innlegg
Et tips før du ansetter en konstruktør er å finne frem alle tilgjengelige konstruksjonstegninger for huset. Disse finnes sannsynligvis hos bygningsavdelingen. Om konstruktøren må begynne å lete, koster det unødvendig mye penger. Får du tak i noen tegninger, kan du også legge dem opp her inne, så får du i hvert fall en hint om situasjonen
Klikk her for å svare