Hei!

Jeg bor i en BRF og ønsker å rive veggen mellom kjøkken og stue. se rødmarkering nede til venstre i bildet.
Merk at flere personer i BRF:en har revet akkurat den veggen i deres leilighet.

Fyren som kan rive min vegg vil ha papirer på at den ikke er bærende. BRF:en sier at det er jeg som "eier" veggen og må da sørge for det selv.

Skal jeg hente inn et firma for å banke litt på en vegg og skrive en erklæring? hva kan det koste?
Har dere noen tips?

MVH Johan

• Plantegning som viser flere leiligheter. En vegg er markert med rød boks i nedre venstre del, mellom kjøkken og stue i leilighet A.
BirgitS
Den byggekonstruktøren du hyr inn bør ikke nøye seg med å banke på veggen siden det ikke sier mye, men sjekke armeringstegninger og andre konstruksjonstegninger samt veie det opp mot kunnskapen om hvordan hus fra den tidsperioden er konstruert.

Et tips før du ansetter en konstruktør er å finne frem alle tilgjengelige konstruksjonstegninger for huset. Disse finnes sannsynligvis hos bygningsavdelingen. Om konstruktøren må begynne å lete, koster det unødvendig mye penger. Får du tak i noen tegninger, kan du også legge dem opp her inne, så får du i hvert fall en hint om situasjonen(y)

tusen takk for hjelpen! skal sjekke opp dette!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.